Saksa autotootjad tegid diiselmootorite heitgaasipettuse osas koostööd
Volkswagen, mis on silmitsi kümnetesse miljarditesse dollaritesse ulatuvate trahvidega pärast diiselmootorite emissiooninäitudega manipuleerimise tunnistamist, teatas kartellist Saksa konkurentsiametile.
"Saksa autotööstus leppis salajastes töögruppides kokku sõidukites oleva tehnoloogia, hindade, pakkujate, turgude, strateegiate ja isegi emissioonikontrolli osas diiselsõidukites," kirjutab Der Spiegel.
Volkswageni kirjas konkurentsiametile tõdeti, et säärane koostöö riigi suurimate autotootjate vahel võis sisaldada konkurentsiseadusega vastuolus olevat tegevust.
Volkswageni kõneisik ütles reedel AFP-le, et grupp ei kommenteeri spekulatsioone ja oletusi. Kommentaaridest keeldusid ka BMW ja Daimler.
Üle 200 töötaja moodustasid 60 töörühma, mis hõlmasid kõiki valdkondi, sealhulgas autoarendust, bensiini- ja diiselmootoreid, pidureid, jõuülekannet, käigukaste ja ka pakkujate valikut ning varuosade hindu.
Alates 2006. aastast on toimunud ka mitmeid kohtumisi diiselmootorite heitgaaside vähendamise osas.
Autotootjad leppisid kokku, et autodesse paigaldatakse vaid väikesed AdBlue lahusega paagid, mis on mõeldud heitgaaside töötlemiseks ohutuks veeks ja lämmastikuks. Seda tehti, kuna suuremad paagid oleksid olnud kallimad.
Kokkulepitud AdBlue paakide suurus oli liiga väike, et puhastada heitgaase vajalikus mahus, mis Der Spiegeli teatel panigi aluse diisliskandaalile.
Volkswagen tunnistas 2015. aasta septembris, et paigaldas 11 miljonisse autosse tarkvara, mis vähendas lämmastikoksiidide emissiooni, kui tuvastas, et auto peal viiakse läbi regulatiivseid katseid. Päris sõidutingimustes võisid emissioonid olla aga kordades kõrgemad.
Hiljuti sattusid ametivõimude huviorbiiti ka Mercedes-Benzi ning Smarti tootja Daimler ning mais otsiti ettevõtte valdused läbi.
Daimler kutsus sel nädalal tagasi ligi 3 miljonit autot, et teha neile tarkvara uuendus, mille eesmärk on emissioonide vähendamine.
Volkswageni tütarfirma Audi kutsus reedel tagasi aga 850 000 diiselmootoriga Volkswageni, Audi ja Porsche autot, tegemaks neile sarnane tarkvara uuendus.
Ilmunud õigusaktid
- 23.05.2022 Välismaalaste seaduse ja välismaalasele rahvusvahelise kaitse andmise seaduse muutmise seadus
- 20.05.2022 Vabariigi Valitsuse määruse mootorsõidukijuhi töö-, sõidu- ja puhkeaja järelevalve korralduslikest nõuetest muutmine
- 18.05.2022 Äriregistri seadus
- 16.05.2022 Riigihangete seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seadus
- 13.05.2022 Riigihangete seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seadus
- 12.05.2022 Töölepingu seaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seadus
- 11.05.2022 E-arvete arenduse toetuse taotlemise ja kasutamise tingimused ning kord
- 09.05.2022 Sotsiaalhoolekande seaduse ja ravikindlustuse seaduse alusel kehtestatud määruste muutmine
Toetused
- 24.05.2022 Aas: tarbijaid võiks sel kütteperioodil toetada sarnaselt eelmisele
-
20.05.2022
Avanes võimalus küsida keskkonnaprojektideks toetust otse Euroopast
- 17.05.2022 KIK pakub kliimamuutuste leevendamise ja mõjuga kohanemise tegevuste toetust
- 11.05.2022 Aas: riik peab aitama sanktsioonidest mõjutatud Eesti ettevõtteid
- 09.05.2022 Toetusmeede aitab tööandjatel pakkuda tööd ajutise kaitse saajatele
- 02.05.2022 Algas PRIA 251-miljonine pindala- ja loomapõhiste toetuste taotlemine
- 02.05.2022 Algas vaktsiinikindlustuse fondist hüvitiste taotlemine
- 26.04.2022 Lapsendaja vanemahüvitis – uus vanemahüvitise liik, mida võivad taotleda ka hoolduspered