Saksa autotootjad tegid diiselmootorite heitgaasipettuse osas koostööd
Volkswagen, mis on silmitsi kümnetesse miljarditesse dollaritesse ulatuvate trahvidega pärast diiselmootorite emissiooninäitudega manipuleerimise tunnistamist, teatas kartellist Saksa konkurentsiametile.
"Saksa autotööstus leppis salajastes töögruppides kokku sõidukites oleva tehnoloogia, hindade, pakkujate, turgude, strateegiate ja isegi emissioonikontrolli osas diiselsõidukites," kirjutab Der Spiegel.
Volkswageni kirjas konkurentsiametile tõdeti, et säärane koostöö riigi suurimate autotootjate vahel võis sisaldada konkurentsiseadusega vastuolus olevat tegevust.
Volkswageni kõneisik ütles reedel AFP-le, et grupp ei kommenteeri spekulatsioone ja oletusi. Kommentaaridest keeldusid ka BMW ja Daimler.
Üle 200 töötaja moodustasid 60 töörühma, mis hõlmasid kõiki valdkondi, sealhulgas autoarendust, bensiini- ja diiselmootoreid, pidureid, jõuülekannet, käigukaste ja ka pakkujate valikut ning varuosade hindu.
Alates 2006. aastast on toimunud ka mitmeid kohtumisi diiselmootorite heitgaaside vähendamise osas.
Autotootjad leppisid kokku, et autodesse paigaldatakse vaid väikesed AdBlue lahusega paagid, mis on mõeldud heitgaaside töötlemiseks ohutuks veeks ja lämmastikuks. Seda tehti, kuna suuremad paagid oleksid olnud kallimad.
Kokkulepitud AdBlue paakide suurus oli liiga väike, et puhastada heitgaase vajalikus mahus, mis Der Spiegeli teatel panigi aluse diisliskandaalile.
Volkswagen tunnistas 2015. aasta septembris, et paigaldas 11 miljonisse autosse tarkvara, mis vähendas lämmastikoksiidide emissiooni, kui tuvastas, et auto peal viiakse läbi regulatiivseid katseid. Päris sõidutingimustes võisid emissioonid olla aga kordades kõrgemad.
Hiljuti sattusid ametivõimude huviorbiiti ka Mercedes-Benzi ning Smarti tootja Daimler ning mais otsiti ettevõtte valdused läbi.
Daimler kutsus sel nädalal tagasi ligi 3 miljonit autot, et teha neile tarkvara uuendus, mille eesmärk on emissioonide vähendamine.
Volkswageni tütarfirma Audi kutsus reedel tagasi aga 850 000 diiselmootoriga Volkswageni, Audi ja Porsche autot, tegemaks neile sarnane tarkvara uuendus.
Ilmunud õigusaktid
- 26.05.2025 Rahandusministri 12. aprilli 2006. a määruse nr 25 „Alkoholi ja tubakatoodete maksumärkide kujundus ja liigid, maksumärkide tellimise kord, maksumärgistatud alkoholi ja tubakatoodete teisele aktsiisilaopidajale lähetamise kord ning maksumärkide saatelehe
- 23.05.2025 Sotsiaalkaitse infosüsteemi kantud 2024. aasta isikustatud sotsiaalmaksu pensionikindlustuse osa keskmise suuruse kinnitamine
- 23.05.2025 Riikliku pensioni 2025. aasta indeksi väärtuse kinnitamine
- 20.02.2025 Riigilõivuseaduse ning narkootiliste ja psühhotroopsete ainete ning nende lähteainete seaduse muutmise seadus
- 19.02.2025 Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja maksukorralduse seaduse muutmise seadus
- 18.02.2025 Sotsiaalhoolekande seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seadus (vaimse tervise teenus)
- 17.02.2025 Perehüvitiste seaduse ja teiste seaduste muutmise seadus
- 12.02.2025 Välisteenistuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seadus
Toetused
- 23.05.2025 Eesti sõlmib välisabi lepinguid kogumahus 72 miljonit eurot
- 21.05.2025 Kohalikud omavalitsused saavad jäätmereformiks 35 miljonit eurot
- 08.05.2025 Riik suunab 80 miljonit korterelamute renoveerimisse
- 25.04.2025 Riik jagab 14 miljonit eurot jäätmete ringlussevõtuks
- 23.04.2025 Algas taotluste esitamine maamaksutõusu hüvitamiseks
- 22.04.2025 Korteriühistud võivad taotleda toetust kriisivalmiduse tõstmiseks
- 21.04.2025 Riik eraldab kaitsevaldkonna arendamiseks viis miljonit eurot
- 16.04.2025 Tallinn toetab teenuseid mugavamaks muutvaid ettevõtteid 145 000 euroga