Saksa autotootjad tegid diiselmootorite heitgaasipettuse osas koostööd
Volkswagen, mis on silmitsi kümnetesse miljarditesse dollaritesse ulatuvate trahvidega pärast diiselmootorite emissiooninäitudega manipuleerimise tunnistamist, teatas kartellist Saksa konkurentsiametile.
"Saksa autotööstus leppis salajastes töögruppides kokku sõidukites oleva tehnoloogia, hindade, pakkujate, turgude, strateegiate ja isegi emissioonikontrolli osas diiselsõidukites," kirjutab Der Spiegel.
Volkswageni kirjas konkurentsiametile tõdeti, et säärane koostöö riigi suurimate autotootjate vahel võis sisaldada konkurentsiseadusega vastuolus olevat tegevust.
Volkswageni kõneisik ütles reedel AFP-le, et grupp ei kommenteeri spekulatsioone ja oletusi. Kommentaaridest keeldusid ka BMW ja Daimler.
Üle 200 töötaja moodustasid 60 töörühma, mis hõlmasid kõiki valdkondi, sealhulgas autoarendust, bensiini- ja diiselmootoreid, pidureid, jõuülekannet, käigukaste ja ka pakkujate valikut ning varuosade hindu.
Alates 2006. aastast on toimunud ka mitmeid kohtumisi diiselmootorite heitgaaside vähendamise osas.
Autotootjad leppisid kokku, et autodesse paigaldatakse vaid väikesed AdBlue lahusega paagid, mis on mõeldud heitgaaside töötlemiseks ohutuks veeks ja lämmastikuks. Seda tehti, kuna suuremad paagid oleksid olnud kallimad.
Kokkulepitud AdBlue paakide suurus oli liiga väike, et puhastada heitgaase vajalikus mahus, mis Der Spiegeli teatel panigi aluse diisliskandaalile.
Volkswagen tunnistas 2015. aasta septembris, et paigaldas 11 miljonisse autosse tarkvara, mis vähendas lämmastikoksiidide emissiooni, kui tuvastas, et auto peal viiakse läbi regulatiivseid katseid. Päris sõidutingimustes võisid emissioonid olla aga kordades kõrgemad.
Hiljuti sattusid ametivõimude huviorbiiti ka Mercedes-Benzi ning Smarti tootja Daimler ning mais otsiti ettevõtte valdused läbi.
Daimler kutsus sel nädalal tagasi ligi 3 miljonit autot, et teha neile tarkvara uuendus, mille eesmärk on emissioonide vähendamine.
Volkswageni tütarfirma Audi kutsus reedel tagasi aga 850 000 diiselmootoriga Volkswageni, Audi ja Porsche autot, tegemaks neile sarnane tarkvara uuendus.
Ilmunud õigusaktid
- 26.03.2024 Majandus- ja taristuministri määruse korterelamu elemendipõhise rekonstrueerimise toetuse andmisest muutmine
- 19.03.2024 Rahandusministri määruse füüsilise isiku tulumaksu kohaliku omavalitsuse üksustele eraldamise korrast muutmine
- 13.03.2024 Rohetehnoloogiate arendamise toetuse andmise tingimused ja kord
- 11.03.2024 Pärimisregistrit ja -menetluse toiminguid käsitlevate määruste muutmine
- 06.03.2024 Kliimaministri määruse ehituse e-hüppe toetuse andmisest muutmine
- 01.03.2024 Rahandusministri määruse Raamatupidamise Toimkonna juhendite kehtestamisest muutmine
- 29.02.2024 Sotsiaalministri määruse riikliku vanaduspensioni suurust suurendava ja vähendava kordaja arvutamisest muutmine
- 27.02.2024 Kohaliku omavalitsuse üksustele Ukraina sõjapõgenike rahvastikutoimingute kulude hüvitamise tingimused ja kord
Toetused
- 25.03.2024 KIK avas looduskaitse ja atmosfääriõhu kaitse taotlusvoorud
- 19.03.2024 Riik suunab 5 miljonit eurot ettevõtete digitaliseerimise toetuseks
- 11.03.2024 Täna avanevad keskkonnaprogrammi esimesed taotlusvoorud
- 08.03.2024 Märkimisväärsed toetused on saadaval
- 04.03.2024 Algas projektikonkurss korteriühistute tuleohutuse parandamiseks
- 01.03.2024 Kogukonnad saavad taas kohalikeks algatusteks raha taotleda
- 26.02.2024 Omavalitsused saavad riigilt taotleda kodus abi vajajatele toetust
- 22.02.2024 Millal saab tervisekassalt hüvitist soodusravimitele kulutatud raha eest?