01.03.2018 Neljapäev

Töötamise registrit plaanitakse täiendada kolme uue andmereaga

Rahandusministeerium on koostamas eelnõu, mille kohaselt tuleb edaspidi töötamise registris täita iga töötaja kohta kolm uut lahtrit: ametinimetus, töö tegemise koht ja tööaja määr. Kaubanduskoda esitas ministeeriumile oma nägemuse, kuidas on võimalik muudatused ellu viia võimalikult vähese halduskoormusega.
Rahandusministeerium on koostamas eelnõu, mille kohaselt tuleb edaspidi töötamise registris täita iga töötaja kohta kolm uut lahtrit: ametinimetus, töö tegemise koht ja tööaja määr.
Rahandusministeerium on koostamas eelnõu, mille kohaselt tuleb edaspidi töötamise registris täita iga töötaja kohta kolm uut lahtrit: ametinimetus, töö tegemise koht ja tööaja määr. Foto: pixabay
 
Rahandusministeeriumile saadetud kirjas juhtis koda ministeeriumi tähelepanu sellele, et muudatuse elluviimisel suureneb ettevõtjate halduskoormus. Ettevõtjad peavad edaspidi sisestama töötajate ametikohad ning töö tegemise asukohad ning andmeid vajadusel ka muutma. Täna ei pea ettevõtjad selliseid andmeid riigile esitama. Eelkõige suurendab muudatus nende ettevõtjate halduskoormust, kus on suur tööjõu voolavus või kus on levinud lühiajaliste töövormide kasutamine. Seetõttu palus kaubanduskoda uute andmete lisamise teha ettevõtjate jaoks võimalikult lihtsaks ja automatiseerituks.

Koja hinnangul peaks töökoha aadressi märkimine piirduma vaid kohaliku omavalitsuse täpsusega. Töölepingu seaduse kohaselt võivad töötaja ja tööandja kokku leppida töö tegemise koha kohaliku omavalitsuse ehk linna või valla täpsusega. Seetõttu leiab kaubanduskoda, et tööandjat ei peaks kohustama töötamise registrisse märkima täpsemat töökoha aadressi, kui on kirjas töölepingus. Lisaks andis koda soovituse, et ettevõtjal peab olema võimalik sisestada töötamise registrisse üks või mitu töö tegemise kohta ning siduda konkreetne töökoht erinevate töötajatega. See tähendab, et iga töötaja kohta ei peaks eraldi kannet tegema töötamise asukoha osas.

Ametikoha sisestamisel soovib ministeerium lähtuda ametite klassifikaatorist (Isco 08). Koja hinnangul tuleb tagada, et ettevõtja leiaks kiiresti ja lihtsalt sobiva ametikoodi nimetuse. Kui ettevõtja ei leia sobivat ametikohta või ta ei oska õiget koodi märkida, siis peab olema võimalus vabatekstina kirjutada töötaja ametikoha nimetus. Lisaks juhtis kaubanduskoda ministeeriumi tähelepanu sellele, et lahendus tuleb leida ka olukordadele, kus ettevõtja kasutab uudseid või ebastandardseid ametikoha nimetusi (nt partnersuhete koordinaator) või selliseid, mis on küll levinud, kuid mille täpset vastet klassifikaatoris ei ole (nt raamatupidaja assistent). Sellised olukorrad tuleb lahendada nii, et andmete esitamine oleks ettevõtja jaoks jätkuvalt lihtne, kuid samas oleksid kogutavad andmed ka reaalselt kasutatavad ja süstematiseeritavad ja tooksid kaasa halduskoormuse vähenemise.

Lisaks tegi koda rahandusministeeriumile ettepaneku, et iga töötamise registri kande puhul ei peaks sisestama tööd tegeva isiku ametikohta ja töö tegemise kohta. Näiteks lühiajalise töötamise puhul ei peaks statistiliste andmete esitamine olema kohustuslik. Kui inimesega on sõlmitud käsundusleping 3-tunnise koolituse läbiviimiseks, siis puudub vajadus töötamise registrisse märkida ametikoht ning töötamise asukoht.

Töötamise registri täiendamise eesmärk on võimaldada detailsemat palga- ja tööturu statistika tegemist ning registripõhise rahvaloenduse läbiviimist. Töötajate ametikoha andmete olemasolu võimaldab senisest täpsemini teha ka tööjõuvajaduse prognoose OSKA raames.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!