29.09.2015 Teisipäev

Pank: Eesti elanike ettevõtlushuvi jääb lätlastele alla

SEB uuringust selgub, et ettevõtlusest huvituvate inimeste osakaal on Eestis 44 protsenti, mis on peaaegu võrdne Leedu 43 protsendiga, kuid jääb alla Läti 52 protsendile.
Pank: Eesti elanike ettevõtlushuvi jääb lätlastele alla
Pank: Eesti elanike ettevõtlushuvi jääb lätlastele alla Foto: PM

Eesti elanikest kavatseb 22 protsenti luua oma ettevõtte ning 20 protsenti on seda juba teinud, näitab SEB Panga poolt Balti riikides läbiviidud uuring. Võrreldes 2013. aastal läbi viidud uuringuga on huvi uute ettevõtete loomise vastu vähenenud Eestis 6, Lätis 15 ja Leedus 19 protsendipunkti võrra.

"Teistes Balti riikides on oma ettevõtte loomise soov suurem, kuid Eesti inimesed on aktiivsemalt oma plaane teoks teinud. Ettevõtlusaktiivsuse suurenemises mängis oma rolli majanduskriis, mil tihti olude sunnil tuli luua oma firma. Praegune madal tööpuudus ja keskmise palga kasv tähendab aga, et palju potentsiaalsed ettevõtjad on palgatööga rahul," ütles SEB Panga jaepanganduse ja tehnoloogia valdkonna juht ning juhatuse liige Eerika Vaikmäe-Koit pressiteates.

Oma firma asutamist takistavad Eesti vastajate arvates kõige rohkem algkapitali ja äriidee puudumine, ideede puudus ning keerulised seadused. Võrreldes 2013. aastaga tuntakse siiski vähem muret stardikapitali puudumise ning seaduste pärast ning oluliselt on vähenenud sõltuvus praegusest püsisissetulekust.

Eestis on ettevõtte loomist kavandavatest vastajatest 47 protsenti naised.

Eesti vastajatest peab 54 protsenti ettevõtte loomist lihtsaks, samas kui Leedus on see näitaja 44 ja Lätis 27 protsenti. Eestis antud hinnang on võrreldes 2013. aastaga tõusnud 9 protsendipunkti.

Ettevõtte loomisel otsib kõikjal Balti riikides enamus vastajaid infot internetist, Eestis on see näitaja 74 protsenti, kuid pooled eestlased peavad Balti naabritest olulisemaks nõupidamist sõprade ja sugulastega.

Lätis ja Leedus peavad ettevõtted suurimaks probleemiks maksukoormust, vastavalt 61 ja 56 protsenti. Eestis peab seda probleemiks 14 protsenti ettevõtetest. "Eestis peavad alustavad ettevõtted keeruliseks leida uusi turgude oma toodetele ja häiriva tegurina toodi välja ka klientide hilinenud maksed, samuti tõi ligi viiendik esile probleeme tööjõu leidmisega," märkis Vaikmäe-Koit.

Uuringus oli kokku 1759 osalejat vanuses 18-74 aastat, neist Eestis 586.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes