29.09.2017 Reede

Logistikafirmad: idasuunalised kaubaveod on püsinud stabiilsena

Logistika- ja transpordifirmade esindajate hinnangul on idasuunalised kaubaveod viimastel aastatel püsinud stabiilsena ning Kesk-Aasia suunal kasvanud, kuid sadamate ja raudteede võimekus Ida-Euroopas ületab jätkuvalt kaubavooge.

"Jah, meil on turul rohkem mahutavust kui kaubavooge. Eriti keeruline on olukord näiteks Soomes, kus viimase 20 aastaga ehitati rohkelt sadamaid ja laopindu, mis nüüd seisavad pooltühjalt. Baltimaades on sama probleem, kuigi väiksemas mahus," ütles logistikafirma CF&S tegevjuht Tiit Arus Läänemere sadamate ja merekaubanduse konverentsil BNS-ile.

Aruse sõnul on viimastel aastatel olnud märgata kaubavahetuse tihenemist Kesk-Aasia riikidega. Kuid samal ajal on oma sadamate võimekust suurendanud ka Venemaa, mis omakorda kaubavooge Baltimaadest eemale suunab.

Rahvusvahelise laevaveoettevõtte Mannlines Eesti tütarettevõtte juht Martin Männik sõnas, et Euroopa Liidu (EL) ja Venemaa vaheline sanktsioonidest tingitud kaubanduse sügavaim mõõn on möödas, kuid kaubamahud ei ole, ega ilmselt ka jõua sajandivahetuse aegse kõrgtasemeni.

"Riikidevahelised kaubandussuhted on tohutult olulised. Kaubandust, mis meil Venemaaga oli, enam ei ole. Osa kaubandusest on küll tagasi tulnud, aga see ei ole sama kui enne. See on vähendanud kasumit ja kasumlikkust. Samas see olukord on juba paar aastat stabiilne olnud," ütles Männik.  

Madala kasumlikkuse periood idasuunalistes kaubavedudes ettevõtete esindajate hinnangul pigem püsib, kuna konkurents turul on tihe ning ka Venemaa jätkab uute sadamate ehitamist.

Juhtivad merendus- ja logistikaäri eksperdid ning tippjuhid kogunevad neljapäeval ja reedel Tallinnas konverentsile "Läänemere sadamad ja merendus 2017", mille fookuses on logistikasektori uued ärivõimalused ja kaubateed ning tehnoloogiliste uuendustega kaasnevad väljakutsed.

Esmakordselt Läänemere kaldal peetava esindusliku konverentsi paneelides arutatakse enam kui 25 globaalse eksperdi ja tippjuhi osaluselregionaalseid ja globaalseid trende konteineriäris, sadamatevahelist koostööd, logistikasektori digitaliseerimise võimalusi ning sellega kaasnevaid tehnoloogilisi väljakutseid. Konverentsil osaleb ligi 170 delegaati üle maailma.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference