07.02.2019 Neljapäev

Kuidas koostada ametijuhendit?

Töölepingu seaduse § 5 lg 1 punkti 3 kohaselt peab tööleping sisaldama tööülesannete kirjeldust. Praktikas sisaldab tööleping aga ainult tööülesannete lühikirjeldust ja viidet ametijuhendile, kus on sätestatud töötaja paiknemine ettevõtte struktuuris ja põhjalikumalt lahti kirjutatud töötaja kohustused, õigused ja vastutus ning nõuded haridusele, oskustele ja isikuomadustele.

Maris Tekkel, advokaat.
Maris Tekkel, advokaat. Foto: Advokaadibüroo Murula

Ametijuhend on oma olemuselt töökorralduslik dokument, milles on sätestatud:

  • töökoha põhieesmärk,
  • töökohustused koos oodatava tulemuse kirjeldusega,
  • töötaja vastutus,
  • ametikohale esitatavad nõuded ehk nõuded nii kvalifikatsioonile (teadmised, oskused, haridustase) kui ka isikuomadustele,
  • töötaja paiknemine ettevõtte struktuuris (alluvussuhted) ning
  • asendamise regulatsioon.

Ametijuhend vormistatakse üldjuhul töölepingu lisana ja nagu töölepingu puhul on selle muutmine võimalik ainult poolte kokkuleppel (tööandjal ei ole võimalik...

Juurdepääs käesolevale materjalile on majandusajakirja Raamatupidamisuudised tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes