29.04.2024 Esmaspäev

TTJA kutsub teatama agressiivsest kauplemisvõttest telefonimüügil

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) ootab vihjeid agressiivse kauplemisvõtte kasutamise kohta telefonimüügil.

 Telefoni teel võidakse kasutada agressiivseid kauplemisvõtteid nii erinevate kaupade kui ka teenuste müügiks.
Telefoni teel võidakse kasutada agressiivseid kauplemisvõtteid nii erinevate kaupade kui ka teenuste müügiks. Foto: pixabay

 

Seaduse järgi on kauplemisvõte agressiivne, kui sellega ahistatakse tarbijat või mõjutatakse liigselt, kahjustades selle kaudu oluliselt tarbija valikuvabadust või mõjutatakse tema käitumist kauba või teenuse suhtes, mille mõjul tarbija teeb tehinguotsuse, mida ta muul juhul ei teeks. Liigne mõjutamine on kaupleja tugevama positsiooni ärakasutamine tarbijale surve avaldamiseks viisil, mis oluliselt piirab tarbija võimalust teha teadlik valik.

Agressiivseid kauplemisvõtteid on keelatud kasutada, nende hulka kuuluvad näiteks liigne mõjutamine, milles kaupleja teeb järjepidevalt soovimatuid pakkumisi. Avaldatakse ajalist survet eesmärgiga mõjutada tarbijat tegema rutakaid otsuseid. Lisaks võidakse tarbija veenmiseks teadlikult ära kasutada õnnetusjuhtumeid või muid raskeid või erilisi asjaolusid.

Veel on keelatud tasu nõudmine tellimata kauba või teenuse eest. Tarbijale saadetakse kaup või osutatakse teenus, mida tarbija ei ole tellinud, ja seejärel nõutakse kauba või teenuse eest tasu maksmist.

Keelatud on ka lepingulõks, mis tähendab, et tarbijale seatakse koormavaid või ebaproportsionaalseid takistusi tarbijale seadusest tulenevate õiguste kasutamiseks. Näiteks lepingust taganemine tehakse õiguslikult või praktiliselt väga keeruliseks või koormavaks.

Lubatud ei ole ka „konksuga“ auhinna lubamine. Tarbijale luuakse ebaõige mulje, et ta on juba võitnud, võidab või pärast teatud tegevust võidab auhinna või saab muud samaväärset kasu, kui tegelikult auhind või muu samaväärne kasu puudub või kui selle kättesaamiseks tuleb teha täiendavaid kulutusi.

Kirjeldatud keelatud kauplemisvõtetele on eriti vastuvõtlikud haavatavad tarbijad – näiteks eakad ja erivajadustega inimesed, kes võivad kergemini survele järele anda. Telefoni teel võidakse kasutada agressiivseid kauplemisvõtteid nii erinevate kaupade kui ka teenuste müügiks. Samas tuleb silmas pidada, et iga soovimatu kõne ei ole veel agressiivne kauplemisvõte.

Kui keegi on selliseid kauplemisvõtteid kogenud tuleks selle kohta saata info meilile See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.. Lisada tuleks kõne toimumise aeg, kaupleja nimi ja muud asjakohased üksikasjad, mis aitavad juhtumit paremini mõista ja otsustada järelevalve alustamise vajaduse üle.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255