23.03.2020 Esmaspäev

Appi tuleb vestlusrobot

Mitme valitsusasutuse veebilehel töötab esmaspäevast automaatne vestlusrobot Suve, mis vastab levinumatele küsimustele seoses eriolukorra ja koroonaviirusega. Eesti- ja ingliskeelsetele küsimustele vastates kasutab vestlusrobot valitsusasutuste ametlikest allikatest pärinevat informatsiooni.

Suve püüab aidata.
Suve püüab aidata. Foto: Pixabay

Riigikantselei strateegiabüroo nõuniku Marten Kaevatsi sõnul on tõese ja ajakohase info saamine praeguses eriolukorras kriitilise tähtsusega.

Vestlusrobot pakub uudset lisavõimalust saada infot meid kõiki puudutavatest elukorralduslikest muudatustest ning samal ajal leevendada koormust erinevatele infoliinidele. Täna võib Suve vestlusrobotit veel võrrelda kutsikaga, kes kõiki trikke ei oska ja vastuseid ei tea, kuid kümned vabatahtlikud töötavad selle nimel, et teda targemaks ja osavamaks õpetada,“ sõnas Kaevats.

Automaatse vestlusroboti Suve idee sai teoks tänu Eesti startup kogukonna, Garage48 ja Accelerate Estonia poolt korraldatud häkatonile Hack the Crisis.

Idee riigiülesest vestlusrobotist on olnud paljudel mõtteis juba enne praegust kriisi, kuid häkatonil tekkis võimalus see väga kiiresti teoks teha ja sellega loodetavasti infoliinide koormust veidigi vähendada,” selgitas üks Suve loojatest Michaela Snopková.

Enda sõnul näeb ta välisspetsialistide nõustajana igapäevaselt, et paljud inimeste küsimused ei vaja personaalset konsultatsiooni, vaid õige infoni suunamist.

Ei ole tarvis helistada perearsti infoliinile küsimaks, kas praegu saab Soome sõita või uurida töövõimetuslehe kohta. Neile küsimustele leiab ka Suve vastuse. Nii saavad arsti kätte need, kellel on koroonaviiruse või mõne muu haiguse sümptomite ilmnemisel vaja kiiret ja personaalset nõustamist,” tõi Snopková näite.

Praeguseks on vestlusrobot Suve kasutusel juba mitmel veebilehel. Läbi aktiivse kasutamise suudab vestlusrobot õppida ja küsimustele vastata järjest täpsemalt. Tänu vabatahtlike tööle oskab vestlusrobot peagi suhelda ka vene keeles. Lisaks kogub ja edastab Suve toimetajatele kasutajate küsimusi, millele vastust ei leita, aidates sel moel kaasa vestlusroboti arendamisele.

Asjakohast infot eriolukorrast saab jätkuvalt valitsuse eriolukorra veebilehelt ja kriisiinfotelefonilt 1247.

Suve vestlusroboti sünnile aitasid kaasa üle kümne tööalaselt IT, turunduse-ja välisspetsialistide kohanemisega seotud vabatahtliku, Wize AI, boost.ai ning Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) välisinvesteeringute keskus ja programm Work in Estonia, riigikantselei, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning Founderly.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255