„Kliendid kipuvad pärast sularaha kättesaamist automaadi juurest lahkuma ja jätavad kaardi masinasse. See on sagedane mure nii klientide kui ka panga jaoks,“ selgitas Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets. „Seepärast katsetasime valitud automaatides teistsugust järjekorda: esmalt kaart ja siis raha. Tulemused näitasid selgelt, et kaarte unustati automaati palju vähem.“
Pangaautomaat võtab väljavõtmata raha ise tagasi
Arusaadavalt võib muudatus tekitada küsimuse, kas nüüd kiputakse automaati unustama hoopis sularaha. See risk on olemas, kuid praktika näitab, et raha jäetakse automaati märgatavalt harvem kui kaarti.
„Kui klient siiski unustab raha võtta, on automaat programmeeritud nii, et võtab välja võtmata sularaha mõne aja möödudes automaatselt tagasi. Sel moel on võimalik vältida rahakadu ning vajaduse korral saab klient pöörduda panga poole selgituse ja tagastustaotlusega,“ ütles Raagmets.
Muudatus puudutab kõiki Swedbanki pangaautomaate üle Eesti ning jõustub 1. juulil. Kliente teavitatakse uuendusest ka automaatide ekraanidel olevate teavituste kaudu.
Swedbanki sularahaautomaate saab kasutada ka kaardiga või nutiseadmega viibates. See on mugav alternatiiv ja siis ei ole vajagi kaarti automaati sisestada.
Swedbank palub klientidel uuest korraldusest teada anda ka oma pereliikmetele ja lähedastele – nii aitame üheskoos tagada, et kõik oleksid muutunud järjekorraga kursis.