03.11.2020 Teisipäev

Töötajatele pakutakse hüvesid mullusest rohkem

Värskest CV-Online’i uuringust selgub, organisatsioonid pakuvad oma töötajatele senisest suuremat hulka hüvesid - enim on paranenud töö tegemise võimaluste paindlikkus, kusjuures parimas olukorras on infotehnoloogia valdkonna töövõtjad, kõige vähem hüvesid saavad kolmanda sektori töötajad.  

Märkimisväärselt on kasvanud ka võimalused enesearenguks, mida kinnitas 43 protsenti vastajatest ehk mullusest üheksa protsenti enam.
Märkimisväärselt on kasvanud ka võimalused enesearenguks, mida kinnitas 43 protsenti vastajatest ehk mullusest üheksa protsenti enam. Foto: pixabay

“Kuna inimeste vaimne tervis sõltub suuresti nende heaolust töökohal, küsisimegi töötajatelt juba teist aastat, millist hüvede paketti organisatsioon neile pakub.”, selgitab CV-Online’i teenindus- ja turundusjuht Maris Viires. “Pakutavaid hüvesid on aastaga pigem lisandunud, mis üllatab ja teeb rõõmu, ja nende järjekord on arvatavasti koroonalainest tingituna veidi muutunud. “

Senisest palju laiemalt pakutakse töötajatele võimalust paindlikus töökoha valikuks: kodukontoris või kaugtöö vormis võib tööd teha 36 protsenti vastanutest, samas kui 2019. aastal oli see näitaja 24 protsent. Märkimisväärselt on kasvanud ka võimalused enesearenguks, mida kinnitas 43 protsenti vastajatest ehk mullusest üheksa protsenti enam. Aastaga võrreldes on tunda mõningast hüvede kärpimist eeskätt aja maha võtmiseks mõeldud lisavõimaluste osas.

Kui keskmiselt märgiti ära 4,3 tööandja poolt pakutavat hüve, siis tegevusvaldkondade lõikes ei ole olukord sugugi võrdne. Kõige laiemat hüvede paketti pakuvad oma töötajatele infotehnoloogia ettevõtted 7,6 protsendiga, panganduse ja kindlustuse sektor 7,4 protsendiga, turunduse ja reklaami valdkond 5,8 protendiga ning finants- ja raamatupidamisfirmad 5,8 protsendiga.  Vähimat arvu hüvesid saavad kolmas sektor 2,7 protsendiga ning korrakaitse ja päästeteenistuse valdkond, tootmis- ja töötlemisfirmad ning tervishoiu ja sotsiaaltöö sekrot 3,6 protsendga. 

Sel korral uurisime ka, kui paljudele töötajatele võimaldab tööandja psühholoogi või coachi teenuse kasutamist. Säärast tuge on võimalik saada 7,5 protsendil vastajatel,

rääkis Maris Viires.

”See number näib üsna suur, ehkki võiks ideaalis olla muidugi saja lähedal – vaimset tuge vajame aegajalt  kõik.”

Kõige sagedamini võimaldatakse psühholoogilist või coachingu tuge panganduse ja kindlustuse, infotehnoloogia ja elektroonika/telekommunikatsiooni valdkonna töötajatele. 

Tööandjate poolt pakutavate hüvede kokkuvõte baseerub CV-Online´i oktoobris läbi viidud küsitlusel, millega uuriti eestlaste vaimset tervist töökohal ja seda mõjutavaid tegureid. Uuringus osales 1532 vastajat erinevatest tegevusvaldkondadest, neist kaheksa protsenti olid juhid, 29 protsenti vaheastmejuhid ja 63 protsenti ei vastutanud igapäevaselt juhtimise eest. CV-Online viis sarnase küsitluse läbi ka aasta tagasi. 

TRK 2021 300x255 ee new2

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes