25.11.2021 Neljapäev

Riik leppis Elroniga kokku 2023-2032 aastate rongireisijate teenindamise tingimustes

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium sõlmis raudtee reisijateveo korraldamiseks Elroniga uue 10 aastase avaliku teenindamise lepingu, mis eeldab sõiduplaanist 3 minuti täpsusega kinnipidamist, suuremate linnade vahel liinibussidest vähemalt 10% võrra kiiremat sõiduaega ning alates 2025. aastast uutes rongides toitlustust.

Sõlmitud lepinguga, mis jõustub 2023. aastast, kohustub Elron sõiduplaanist kinnipidama 3 minuti täpsusega, rongid peavad väljuma graafiku alusel vähemalt 99,9% kordadel.
Sõlmitud lepinguga, mis jõustub 2023. aastast, kohustub Elron sõiduplaanist kinnipidama 3 minuti täpsusega, rongid peavad väljuma graafiku alusel vähemalt 99,9% kordadel. Foto: elron.ee

Eelmisel kümnendil kahekordistus rongiga reisijate arv 4 miljoni pealt 8,8 miljonini. Järgmise kümne aastaga tahame tuua rongi taas kaks korda rohkem reisijaid, jõudes vähemalt 16 miljonini,

ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

MKM-il on kavas investeerida olemasolevasse raudteesse peaaegu 900 miljonit eurot aastatel 2021-2028. „Koos uute rongide ostuga ootame, et Elron suudaks aidata oluliselt kaasa inimeste rongi toomisesse. Kiire ja ohutu ühendus suurte linnade vahel toetab maal elamist ja linnas töötamist,“ lisas Aas.

Sõlmitud lepinguga, mis jõustub 2023. aastast, kohustub Elron sõiduplaanist kinnipidama 3 minuti täpsusega, rongid peavad väljuma graafiku alusel vähemalt 99,9% kordadel. Tallinn-Tartu, Tallinn-Narva, Tallinn-Viljandi, Tallinn-Paldiski ja Tallinn-Keila liinide sõiduaeg peab olema vähemalt 10% võrra kiirem kui seda sõitva liinibussi sõiduaeg.

2024. aasta lõpus saabuvad Eestisse kuus uut rongi, millega seoses on Elronil kohustus pakkuda rongides toitlustusteenust. „Usun, et uute rongidega nagu ka eelneval korral, näeme märkimisväärsest teenindustaseme tõusu, mis aitab tuua üha rohkem inimesi rongi. Kui valmib Rail Baltic ning Haapsalu raudtee näeme transpordi arengukava järgi juba 20 miljonit rongiga reisijat iga aasta,“ sõnas Aas.

Ühtlasi kohustab leping pakkuma kõikides rongides tasuta WiFit, ning Tartu, Narva ja Viljandi liinidel I klassi istekoha broneerimise võimalust koos töölaudade ja reguleeritava seljatoega. Ootesaalid peavad olema Tallinnas Balti jaamas, Kohilas, Raplas, Lelles, Türil, Viljandis, Tartus ja Narvas.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!