05.02.2020 Kolmapäev

Eesti tarbija usaldab kodumaist toitu ja toidutööstust

Eesti Konjunktuuriinstituudi 2019. aasta detsembris tehtud uuring kinnitas, et Eesti tarbija usaldab kodumaist toitu ja toidutööstust.
Eesti tarbija armastab eestimaist.
Eesti tarbija armastab eestimaist. Foto: Unsplash

Enamikus uuritud kaubagruppidest moodustas kodumaise toidukauba osakaal üle poole käibest, sh seitsmes tootegrupis üle 80 protsendi. Marje Josing Eesti Konjunktuuriinstituudist teatas, et vorstide, suitsuliha, piima ja leivatoodegrupis, kus sortiment on kõige suurem, oli käive koguni üle 90 protsendi.

2019. aastal paranes Eesti toidukauba positsioon varasemaga võrreldes 14 tootegrupis: piim, suitsuvorstid, leib, või, lihakonservid, jogurt, veiseliha, sealiha, jäätis, juust, konservkurk, mahl ja küpsised. Kõige enam kasvatasid käibes osakaalu veiseliha, sealiha, lihakonservid ning või.

Maaeluminister Arvo Aller märkis, et Eesti tarbija eelistused näitavad, et Eesti on maitsva ja kvaliteetse toidu maa. Tema sõnul on ministeeriumis üheks tegevuse prioriteediks seatud teadlike tarbijate kasvatamine ning toidukultuuri au sees hoidmine ja selle üks väljundeid on traditsiooniks saanud toidupiirkonna valimine. Aasta 2020 on Haapsalu ja Läänemaa maitsete aasta.

Toidupiirkonna ametliku tiitli annab mai alguses Läänemaale üle Vana-Võromaa, kes üllatas põnevate maitsetega eelmisel aastal.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes