16.04.2014 Kolmapäev

Riigikogu transiidiühendus tahab muuta asenduslaevade maksustamiskorda

Riigikogu transiidi ja logistika ühendus saatis riigikogule meresõiduohutuse seaduse täiendamise eelnõu, mille eesmärgiks on muuta veetee kasutamise tasu liinipõhiseks, et vältida olukordi kus ajutiste asenduslaevade kasutamine liinidel toob ettevõtjatele kaasa tasude kasvu.

Riigikogu transiidiühendus tahab muuta asenduslaevade maksustamiskorda
Riigikogu transiidiühendus tahab muuta asenduslaevade maksustamiskorda Foto: PM

Meresõiduohutuse seadus ei käsitle otseselt regulaarliinil oleva laeva asendamise võimalust, mistõttu on kehtivat regulatsiooni võimalik tõlgendada nii, et ka regulaarliinile võetud asenduslaeva puhul tuleb veeteetasu maksta. Seadusemuudatuse eelnõu algatanud transiidi ja logistika ühendusse kuuluvate riigikogu liikmete hinnangul peaks veeteetasu siiski olema liinipõhine ning selleks soovivadki nad muuta seadust välistamaks võimalust, et regulaarreise tegeva laeva asendamisel ei peaks ühe laevaliini operaator tasuma veeteetasu sama liini eest rohkem kui 60 korda aastas.

Vastavalt senini kehtinud regulatsioonile tasub iga regulaarreise tegev laev veeteetasu kuni 60 külastuse eest ühes kalendriaastas. Laeva Eesti sadamasse või sadama reidile sisenemise eest peab reeder või laevaagent maksma veeteetasu kõigi laevade eest sõltumata laeva lipuriigist. Veeteetasu laekub riigieelarvesse.

Tallinki parvlaeva Stari veeteetasu arvestamiseks tuleb laeva kogumahutavus 36 249 korrutada 0,1 euroga, mis teeb ümardatult 3625 eurot, mis võrduks 217 500 euroga 60 külastuse kohta.

255x300

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!