16.07.2018 Esmaspäev

Paroolikaart – kolm küsimust ja vastust, mida kindlasti teadma pead

Kui Sul on endiselt rahakotis paroolikaart, siis on see artikkel mõeldud just Sulle! On aeg kibekiiresti laadida alla Smart-ID või võtta kasutusele mobiil-ID ja paroolikaart igaveseks unustada, kirjutab Swedbanki blogis Ede Raagmets, selgitades alljärgnevalt, miks see on vajalik

Sest nii muudad oma elu oluliselt kiiremaks, mugavamaks ja mis kõige tähtsam – 1. veebruarist pole Sul paroolikaardiga enam midagi teha. Juba 16. juulist alates ei saa paroolikaardiga siseneda mobiilipanka. Internetipanga kasutajaid ootavad muudatused ees sügisel, kui paroolikaardiga sisse loginud klientide jaoks muutuvad päevased ülekandelimiidid – alates 13. septembrist saab paroolikaardiga teha päevas 100 euro ulatuses makseid ja alates 8. novembrist kuni järgmise aasta 1. veebruarini 50 euro piires.

Kui endiselt ootad paroolikaardist loobumisega, siis loe kindlasti neid küsimusi ja vastuseid.

1. Miks paroolikaardid kaovad?

Üleeuroopaline seadusemuudatus (Euroopa Liidu 2. maksedirektiiv) rakendab karmimaid nõudmisi isiku tuvastamisel ja maksete kinnitamisel. Uute reeglite kohaselt ei peeta paroolikaarti enam piisavalt turvaliseks lahenduseks. Direktiiv piirab paroolikaardiga sisse logides tehtavaid tehinguid, mis muudab paroolikaardi sisuliselt kasutuks.

Kõige õigem oleks juba täna paroolikaart turvalisema autentimisvahendi vastu vahetada, sest kui see valedesse kätesse satub, saab selle sisu kloonida isegi koopiamasinaga või pildistades. Samuti peab direktiivi kohaselt autentimine olema ka n-ö kahefaktoriline. Näiteks Smart-IDga tehingu kinnitamine toimub teises äpis ja toimingut saab sooritada vaid siis, kui kasutaja isik on tuvastatud.

2. Mida paroolikaardi asemele valida?

Esmalt võiksid hinnata oma vajadusi ja võimalusi. Paroolikaardil on mitmeid häid ja turvalisemaid alternatiive: Smart-ID, Mobiil ID, ID-kaart ja PIN-kalkulaator. Kui kasutad nii interneti- kui ka mobiilipanka, soovitame võtta kasutusele Smart-ID või mobiil-ID.

Viimasel ajal on aina populaarsemaks muutumas Smart-ID, mis sobib ennekõike just nutitelefoni kasutajale. Smart-ID on tasuta teenus ning selle saab nii iseseisvalt nutiseadmesse alla laadida kui ka vormistada pangaesinduses. Mobiil-ID on tasuline teenus (ligi 1 euro kuus), mis sobib ka nuputelefoni kasutajatele. Mobiil-ID vormistamiseks tuleb pöörduda oma mobiilioperaatori poole.

Kui nutiseadet ei ole ja kasutad peamiselt internetipanka, soovitame valida ID-kaardi või PIN-kalkulaatori. ID-kaardiga panka sisenedes on vaja ID-kaardi lugejat ja arvutisse peab olema installeeritud vajalik tarkvara. Lisaks tasub jälgida, et ID-kaardi sertifikaadid oleks uuendatud. Ilma nendeta ei saa internetipanka ega muid e-teenuseid kasutada. PIN-kalkulaator on tasuline ja selle saab pangaesindusest. Pangakontori töötajad tutvustavad hea meelega, kuidas seda kasutada.

Kui sul on siiski veel keeruline paroolikaardi väljavahetamisel otsustada ühe või teise alternatiivi kasuks, soovitame kindlasti pangaga ühendust võtta. Lisainfot saab ka aadressilt www.swedbank.ee/autentimine.

3. Kas pean paroolikaardi panka tagastama?

Kui oled uue lahenduse kasutusele võtnud ja plaanid tulla panka mõne muu toimingu pärast, võid paroolikaardi jätta kontoris olevasse kogumiskasti, kuid seda ei pea ei pea tingimata panka tagastama.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference