15.01.2019 Teisipäev

Veebruarist ei saa enam kasutada paroolikaarti

Paroolikaartide asemel tuleb käiku võtta nutikamad lahendused.
Paroolikaartide asemel tuleb käiku võtta nutikamad lahendused. pixabay

Paroolikaarti internetipanka sisselogimiseks kasutab jätkuvalt arvestav hulk inimesi – üle 25 000. Aastaga on uuele lahendusele üle läinud umbes 150 000 inimest.

Swedbanki klienditeenuste divisjoni juhi Ede Raagmetsa sõnul on viimase kolme kuu jooksul paroolikaarti regulaarselt kasutanud 25 600 klienti. „Kuigi üleminek alternatiivsetele lahendustele on olnud viimasel ajal üsna tempokas, arvestades, et paroolikaardi sulgemise päevani on jäänud kõigest kaks nädalat, on see siiski piisavalt suur number. Läheneb ka tulude deklareerimise aeg ning tasub meeles pidada, et sel aastal e-maksuametis paroolikaardi abil tulu deklareerida enam ei saa,“ ütles Raagmets ning lisas, et üheks põhjuseks, miks inimesed lükkavad uue lahenduse kasutusele võtmist edasi, on kindlasti harjumus. „Samas paljud kliendid on öelnud, et alles pärast uue autentimisvahendi kasutuselevõtmist on nad saanud aru, kui palju lihtsam ja mugavam see on. Usume, et enamus leiab endale aegsasti sobiva lahenduse. Kliente, kellel on keeruline otsustada ühe või teise alternatiivi kasuks, ootame Swedbanki esindustesse, kus meie nõustajad on hea nõuga abiks.“

Kõige sagedamini valitakse paroolikaardi asemele Smart-ID – 60% inimestest võtsid kasutusele just selle lahenduse, umbes kolmandik valis ID-kaardi ja 10% PIN-kalkulaatori või Mobiil-ID. „Smart-ID on tasuta ja rakenduse saab iseseisvalt oma nutiseadmesse alla laadida. Lahendus sobib ka algajale nutiseadme kasutajale. Kui Smart-ID-d ei õnnestu iseseisvalt või lähedaste abiga alla laadida, saab seda vormistada ka pangakontoris“, selgitas Raagmets.

Nendele, kes ei kasuta nutitelefoni, võib sobida ID-kaart, Mobiil-ID või PIN-kalkulaator.

Toetajad

Suno 365 logo 10 Uku tarkvara

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes