18.04.2016 Esmaspäev

Kampaania kutsub üles pidutsedes vähem alkoholi pruukima

Tervise arengu instituut alustas alkoholi liigtarvitamise ennetamise kampaaniat, mis pakub inspiratsiooni, kuidas vähema alkoholiga vaba aega veeta.

Et inimestele uutmoodi kogemusi pakkuda, tuuritab kampaania „Vähem alkoholi = rohkem elu“ raames mööda Eestit tasuta elamuspark
Et inimestele uutmoodi kogemusi pakkuda, tuuritab kampaania „Vähem alkoholi = rohkem elu“ raames mööda Eestit tasuta elamuspark

„Levinud on arvamus, et alkohol aitab suhtlemisele kaasa, samas ei taheta teadvustada seda, kuidas alkohol võib käitumist negatiivselt mõjutada ning seetõttu suhteid või mainet rikkuda,“ ütles tervise arengu instituudi projektijuht Triin Ülesoo pressiteate vahendusel. „Lisaks, kui ärevust ja igavust pidevalt alkoholi abil lahendada, siis ei õpigi inimene kunagi enesekindlalt suhtlema või loovalt põnevaid tegevusi ette võtma.“

Ta lisas, et kahjuks tunnevad paljud inimesed, kes on otsustanud vähem juua, sotsiaalset survet.  

Et inimestele uutmoodi kogemusi pakkuda, tuuritab kampaania „Vähem alkoholi = rohkem elu“ raames mööda Eestit tasuta elamuspark. Üritustel saab oma võimeid saab proovile panna surfilaua rodeol, virtuaalse reaalsuse mängudes või hüpates üheksa meetri kõrguselt õhkpatja. Toimub ka inimlauajalgpalli turniir. Tegevust juhib Daniel Levi Viinalass ning õhtu naelaks on ansambel Würffeli kontsert. Osalejate vahel loositakse välja ohtralt auhindu – peavõiduks on hobikeeglist, seikluspargi ja veekeskuse külastusest koosnev elamuspakett.

„Rohkem elu“ elamuspark on avatud 30. aprillil Tartus Raekoja platsil, 6. mail Pärnus Martensi väljakul ja 13. mail Tallinnas Vabaduse väljakul. Üritustele sissepääsemise tingimuseks on kaine olek.

Kuigi Eesti ühiskonnas üldiselt on alkoholitarvitamise tase väga kõrge ja alkoholi tarvitatakse tihti suurtes kogustes, eesmärgiga ennast purju juua, võib siiskis välja tuua, et 18-29-aastaste noorte hulgas on märgatavalt suurenemas nende osakaal, kes alkoholi ei tarbi. Eesti Konjunktuuriinstituudi andmetel oli neid 2012. aastal 14%, siis 2014. aastal juba 27%.

„Koosviibimised ja meelelahutus ei pea tähendama purjus olemist ning huvitavaid tegevusi saab nautida ka muud moodi. Kõige parem viis uusi harjumusi omandada on läbi kogemuse ning seetõttu keskendume seekordses kampaanias mitte ainult kommunikatsioonile, vaid tahame pakkuda inimestele teistmoodi elamusi - tutvustame uut formaati, kus peol alkoholi pole ja ka ilma selleta on võimalik kogeda, et on lõbus,“ sõnas Ülesoo.

Kampaania veebilehel saab teha testi, et määrata, millist alkoholitarvitaja tüüpi inimene on, ning antakse soovitusi ja nippe, kuidas vähema alkoholiga aega veeta, pidutseda ning vähem juua. Teavituskampaania hõlmab lisaks veebilehele tele- ja raadioklippe, välireklaame ning internetireklaame.

Kampaaniat rahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi toetuse andmise tingimuste "Kainem ja tervem Eesti" raames.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255