22.11.2017 Kolmapäev

Intervjuu Swedbanki innovatsioonijuhi Emma Heimoneniga

17. novembril kogunesid finantstehnoloogia asjatundjad Tallinnas Fintech Forum-nime kandval üritusel. Paneelis “How Are We Breaking Down Walls to Become a Single Financial Market?” astus üles Swedbanki digitaalse innovatsiooni juht Emma Heimonen. Maarja Karmini intervjuu Heimoneniga ilmus Swedbanki majandusblogis Kukkur.

Mida tähendab Swedbanki jaoks innovatsioon?

Innovatsioon on majanduses moesõna olnud juba väga pikka aega ja erinevate ettevõtete jaoks tähendab see erinevaid asju, enamasti sisustatakse see mõiste kui täiesti uue ideega väljatulek või revolutsioonilise tulemuse saavutamine. Swedbankis tähendab innovatsioon igapäevast tööd oma  teenuste kallal. Näiteks arendame me pidevalt Swedbanki mobiilipanka ja püüame sealjuures olla sammu võrra ees klientide muutuvatest vajadustest. Uued ideed on head, aga mõttest veelgi tähtsam on suutlikkus idee ellu viia. Ja kiiresti. Pingutame ise ja teeme koostööd ka väiksemate finantstehnoloogia firmadega – head näited sellest vallast on MinaTjänster ning Erply. Et meie pingutused kannavad ka vilja, annab tõestust klientide hea tagasiside ja näiteks Eestis ilmuv ajakiri Digi valis Swedbanki mobiiliäpi Eesti parimaks mobiilipangaks.

Mida tähendab Open Banking (avatud pangandus) ning miks see vajalik on?

Open Banking on rakendusliidesel (ingl. k. application programming interfaces – API) põhinev koostööplatvorm, mida pangad, teised ettevõtted ning kolmandate osapoolte arendajad saavad  kasutada tarkvaraarenduste vahel (kliendi)andmete jagamiseks või toimingute algatamiseks. Meie eesmärk Swedbank Open Banking-platvormi avamisel on anda oma klientidele võimalus saada osa turu parimatest kolmandate isikute toodetest ja pakkumistest. Open Banking-platvorm suurendab koostöö ning ühisloome kiirust ja lihtsust. Oluline on siinjuures märkida, et kliendiinfot jagatakse vaid siis, kui klient on andnud selleks oma nõusoleku.

Kuidas on nutiseadmed ning digitaalsus muutnud pangandust?

Digitaliseerumine muudab üha majandusharude olemust, ka pangandus on muutumas: inimeste tarbimisharjumused nõuavad üha lihtsamat, läbipaistvamat ja kiiremat teenust, mis on kättesaadav 24/7. Samuti on õigustatud eeldus, et igale kliendile lähenetakse personaalselt:  võtmeteguriks saab olema see, kui nutikalt oskame kliendiandmeid tõlgendada, et luua tooteid ja teenuseid, mida konkreetne inimene tegelikult vajab ja ootab.

Kuidas saaksid traditsioonilised pangad kasutada ära blokiahela tehnoloogiat ning krüptoraha?

Kõik võimalused, mis on kättesaadavad finantstehnoloogia ettevõtetele, on ju kättesaadavad ka traditsioonilistele pankadele. Me oleme erinevates valdkondades katsetamas mõningaid blokiahela tehnoloogia lahendusi.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference