21.01.2016 Neljapäev

E-kauplejatega vaidluste lahendamiseks avatakse veebikeskkond

15. veebruaril avatakse uus elektrooniline keskkond, mille kaudu saab lahendada kõikide Euroopa Liidu e-kauplejatega tekkinud kaebusi, teatas tarbijakaitseamet.

ODR-platvorm on kasutatav kõikides Euroopa Liidu keeltes ning pakub ka võimalust küsida abi ODR-nõustajatelt
ODR-platvorm on kasutatav kõikides Euroopa Liidu keeltes ning pakub ka võimalust küsida abi ODR-nõustajatelt Foto: Reuters

ODR-platvorm hõlbustab nii siseriiklike kui ka piiriüleste tehingutega seotud vaidluste lahendamist.

Avatav ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine kaebuste lahendamine) http://ec.europa.eu/odr on loogiline edasiarendus e-kauplemisele, mis võimaldab internetis sooritatud ostudega seotud vaidlusi lahendada samuti internetipõhiselt.  

Uus keskkond annab tarbijale ka lisakindluse ostmisel Euroopa Liidus tegutsevatest e-poodidest. Kui tarbijal on e-kauplusele pretensioon, mida omavahel lahendada ei õnnestu, võimaldab ODR-platvorm tarbijal ilma eelteadmiste ning minimaalse ajakuluga leida pädev kohtuväline asutus, kes aitab vaidlust lahendada.

„Nii saab näiteks Eestis tegutseva e-kaupleja vastu esitatud ning lahendamata tarbijakaebuse ODR-platvormi abil automaatselt suunata tarbijakaitseameti juures tegutsevale tarbijavaidluste komisjonile, mis on erapooletu kohtuväline vaidluste lahendamise organ,“ selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Mullu läbiviidud uuringu tulemusena leiti, et iga kolmas tarbija koges internetis ostlemisel probleeme, ent neljandik neist ei esitanud kaebust ega seisnud oma õiguste eest, sest kaebuse esitamist peeti liiga keerukaks ja pikaajaliseks ettevõtmiseks. ODR-platvorm aitab säästa nii tarbijate kui ka kauplejate aega ning raha, mis võiks kohtus kaebuse lahendamisele kuluda.

„Arvestades e-ostude ja samuti piiriüleste tarbijakaebuste arvu tõusu, on kaebuste esitamist hõlbustav veebipõhine keskkond igati oodatud,“ lisas Sooniste.

ODR-platvorm on kasutatav kõikides Euroopa Liidu keeltes ning pakub ka võimalust küsida abi ODR-nõustajatelt. Eestis pakub vajadusel abi ja nõustamisteenust platvormi kasutamisel ning piiriüleste kaebuste lahendamisel tarbijakaitseameti osakond Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus.

E-kaubandusega tegelevate ettevõtjatele on oluline teada, et edaspidi on neil kohustus teavitada tarbijaid võimalusest lahendada tekkivaid vaidlusi ODR-platvormi kaudu. Otselink platvormile peab olema avaldatud kõikide Euroopa Liidus e-kaubandusega tegelevate kauplejate kodulehel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference