23.10.2018 Teisipäev

Swedbank Eesti 2018. aasta III kvartali majandustulemused

Swedbank Eesti 2018. aasta esimese üheksa kuu kasum ulatus 148,6 miljoni euroni, mis kasvas võrreldes 2017. aasta sama perioodiga 19%. Kasvu taga on suuremad tulud, kasvanud kliendiaktiivsus, laenukahjumite reservi vähenemine ja madalam maksukulu.

“Oma uue mobiiliäpiga veame Eestis digitaalse panganduse kasutajakogemust ja hiljuti lisandunud mobiilse viipemakse funktsioon on üks järjekordne igapäevapangandust mugavamaks muutev võimalus. Toetame igapäevaselt klientide digioskuste arendamist ning aitame neil asendada paroolikaardid turvalisemate autentimislahendustega, nagu näiteks Smart-ID,” sõnas Robert Kitt, Swedbank Eesti juht.

“Septembris käivitunud mitmekesisuse ja tööandja brändi kampaania “Tule, nagu oled!” on saanud head tagasisidet ja toonud kaasa muutuse igapäevases värbamises. Meil on õnnestunud puudutada väga erinevaid nii praegusi kui ka tulevasi Swedbanki töötajaid üle Eesti.”

Laenud ja hoiused

Laenumahud kasvasid eelmise aastaga võrreldes 8,5 protsendi võrra. Toetatuna tugevast majanduskasvust ja jätkuvast palgatõusust kasvasid nii eraisikutele kui ettevõtetele väljastatud laenud ja liisingud.

Hoiused kasvasid eelmise aastaga võrreldes 10,4 protsendi võrra. Kasvasid nii era- kui ka äriklientide hoiused.

Krediidikvaliteet

Laenukahjumite reserv vähenes 8,3 miljoni võrra, võrdluseks 2017. aasta samal perioodil vähenes see 1,6 miljoni võrra.

Tulud ja kulud

Puhas intressitulu suurenes 6,4%. Kasvu põhjuseks on peamiselt suuremad laenumahud. Puhas teenustasutulu kasvas 4,7% peamiselt tänu klientide kõrgemale aktiivsusele. Kogukulud on püsinud aasta jooksul samal tasemel.

Ettevõtte areng

Kolmandas kvartalis tuli Swedbank välja uue mobiiliäpi esmaversiooniga. Uue kasutajakogemuse ja värske kujunduse kõrval pakub rakendus Androidi kasutajatele täiesti uut võimalust teha mobiilseid viipemakseid. Äpi täisversioon jõuab turule 2019. aastal.

Digitaalse kliendikogemuse arengut toetab järjest kasvav Smart-ID populaarsus. Eestis seni laialt levinud paroolikaarte saab kasutada autentimiseks vaid 1. veebruarini 2019. Samal ajal kui paroolikaardid järk-järgult käibelt kaovad, jagab pank vajalikku teavet ning nõustab kliente, et aidata neil sujuvalt kohaneda mugavate ning turvalisemate digitaalsete autentimisvahenditega.

Alates aasta algusest on üle 110 000 Swedbanki kliendi leidnud paroolikaardile alternatiivi. Kõige levinum valik on Smart-ID, mida eelistasid 60% senistest paroolikaartide kasutajatest. Ligikaudu 30% hakkasid kasutama ID-kaarti ning 10% valisid PIN-kalkulaatori või Mobiil-ID.

Internetipanka lisandus uusi teenuseid, näiteks võimalus allkirjastada kodulaenu lepinguid otse internetipangas. Testimisel on videosilla vahendusel konto avamise võimalus, mis aitab kaasa ettevõtete panganduse toodete digitaliseerimisele ja olemasolevate kliendisuhete arendamisele.

Toetajad

Suno 365 logo 10 Uku tarkvara

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes