13.02.2020 Neljapäev

Eesti aktiivne e-ostleja teeb 88% kõigist netiostudest

Logistikaettevõtte DPD tellitud uuringust selgub, et kuus vähemalt ühe netiostu tegev inimene vastutab kõikidest Eestis tehtavatest netiostudest 88 protsendi eest, logistikafirma hinnangul võib Eesti e-kaubanduse turgu oodata ees kasv.  Neljandat aastat läbiviidud DPD üleeuroopalise uuringu järgi veavad Eesti e-kaubandust suures osas just nii-öelda aktiivsed ostjad, kes teevad igas kuus interneti kaudu vähemalt ühe ostu. Aktiivsed e-ostlejad moodustavad 38 protsenti kõikidest Eesti netiostlejatest, kuid nende ostud moodustavad tervelt 88 protsenti kogu Eesti netikaubanduse mahust.
E-kaubandust veavad aktiivsed ostlejad.
E-kaubandust veavad aktiivsed ostlejad. Foto: Unsplash

 
Need numbrid näitavad selgelt seda, et kogu e-kaubanduse turul on võime kasvada lausa kordades, sest kui ka ülejäänud Eesti inimesed hakkaks sama aktiivselt e-ostlema, siis tõuseksid saadetiste arvud väga kiiresti," sõnas DPD Baltikumi äriarenduse juht Margot Heinsalu. "Arvestades, et Euroopas keskmiselt teevad sellised aktiivsed ostlejad aastas 40 ostu ja Suurbritannias isegi 48 ning Eestis on see number 30 peal ehk Euroopa kõige madalam, siis võiks Eesti e-kaubanduse turgu ees oodata veel kõige suurem kasv," lausus Heinsalu. "Kindlasti on need aktiivsed ostlejad e-kaubanduse sektorile ka väga oluliseks sihtgrupiks, kelle soovide ja harjumustega tuleb arvestada nii kauplejatel kui ka logistikaettevõtetel."

Eesti aktiivsetel internetipoodide klientidel moodustavad netiostud hinnanguliselt 12,1 protsenti kõikidest tehtud ostudest. Euroopas on sama number 13,5 protsenti.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes