01.03.2021 Esmaspäev

Kuidas tuleb tööinspektsioonile edastada riskianalüüs?

1. märtsist tuleb töökoha riskianalüüs edastada tööinspektsioonile elektroonselt. Mida see täpselt tähendab? 

Kuna töövahend on veel loomisel, tuleb varuda veidi kannatust, enne kui seda kasutada saab.
Kuna töövahend on veel loomisel, tuleb varuda veidi kannatust, enne kui seda kasutada saab. Foto: pixabay

Vastab Piret Kaljula, Tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant:  

Tõepoolest, 1. märtsist tuleb töökeskkonna riskianalüüsid esitada tööinspektsioonile elektroonselt. Kui ettevõttel on riskianalüüs koostatud, tuleb siseneda Tööelu infosüsteemi iseteeninduskeskkonda (TEIS) iseteenindus.ti.ee ning see üles laadida. 

Kui ettevõttel riskianalüüsi veel pole, tuleks see esimesel võimalusel koostada, plaanida tegevuskava riskide vältimiseks, teavitada töötajaid riskianalüüsist ja vajadusel seda uuendada. 

Kevade jooksul on valmimas TEISis töövahend töökeskkonna riskide hindamiseks. Töövahendis on välja toodud erinevad ohutegurid ning abinõud konkreetse ohu vältimiseks ja vähendamiseks, alustades üldistest probleemkohtadest töökeskkonnas ning jätkudes tegevusalapõhiste ohtudega. Riskide hindamise töövahend aitab paremini mõista võimalikke ohte töökeskkonnas, et neid hinnata ja maandada ning julgustab looma ettevõttes ohutuid ja tervislikke töötingimusi. 

Kuna töövahend on veel loomisel, tuleb varuda veidi kannatust, enne kui seda kasutada saab. Seni tuleks kasutada 1. märtsist avanevat võimalust laadida riskianalüüs TEISi.  Riskianalüüsid peavad olema üles laetud või TEISis koostatud hiljemalt 1. septembriks 2021. Riskianalüüsi sisu ja kvaliteeti kontrollitakse siis, kui ettevõte satub tööinspektsiooni järelevalve valimisse.

255x300

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!