21.08.2023 Esmaspäev

TTJA: pakettreisi ostes tuleb veenduda pakkuja usaldusväärsuses

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) tuletab tarbijatele meelde, et pakettreisi ostmisel tuleb uurida tähelepanelikult teenusepakkuja tausta ning veenduda selle usaldusväärsuses.

Ameti teatel on viimastel aastatel muutunud väga populaarseteks sotsiaalmeedia grupid, mille eesmärk on muuta tarbijale erinevate soodsate reisipakkumiste leidmine mugavamaks.
Ameti teatel on viimastel aastatel muutunud väga populaarseteks sotsiaalmeedia grupid, mille eesmärk on muuta tarbijale erinevate soodsate reisipakkumiste leidmine mugavamaks. Foto: pixabay

Ameti teatel on viimastel aastatel muutunud väga populaarseteks sotsiaalmeedia grupid, mille eesmärk on muuta tarbijale erinevate soodsate reisipakkumiste leidmine mugavamaks.

Gruppides postitavad nii reisikorraldajad, reisivahendajad kui ka reisihuvilised ise, kes otsivad pakkumisi just neile sobivateks kuupäevadeks. TTJA hoiatab, et grupid meelitavad ligi ka inimesi, kes ausal teel ettevõtlusega ei tegele ning seega ei pruugi tarbija saada usaldusväärset reisiteenust. 

Ameti ettevõtluse osakonna spetsialist Mairit Krabbi sõnul on pakettreiside soetamisel ohumärgiks see, kui teenusepakkuja esmane kontakt ja edasine suhtlus käib vaid sõnumirakenduse kaudu. Lisaks on küsitav see, kui ei ole selgelt aru saada, mis ettevõtjaga on tegemist ning kes on konkreetse pakkumise reisikorraldajaks.

Kahtlust peaks tekitama ka see, kui avalikes registrites puudub informatsioon nii reisipakkumise teinud isiku kui ka reisikorraldaja kohta. Ühtlasi on ohumärgiks see, kui esitatud teave pakettreisi kohta on üldine ja puudulik, hind on liiga hea, et olla tõsi ning arve saamisel tuleb maksta füüsilisele isikule.

TTJA toonitab, et reisi ostes tuleb uurida tähelepanelikult teenusepakkuja tausta ning veenduda, kas tegemist on reisikorraldaja, -vahendaja või üldse kellegi kolmandaga, kellel seaduse järgi puudub õigus reisi pakkuda ning müüa. Selleks, et olla kindel teenusepakkuja usaldusväärsuses, tuleb üle kontrollida, kas ettevõtja on esitanud majandustegevuse registrile vastaval tegevusalal tegutsemiseks majandustegevusteate ning kas ettevõtjal on tagatis. Reisivahendaja peab tarbijat teavitama reisi tegelikust korraldajast.

Reisikorraldaja seatud tagatis kaitseb reisija majandushuve, tagades näiteks reisitasu tagasisaamise, kui reisikorraldaja peaks enne reisi või reisi ajal muutuma maksejõuetuks ning reis seetõttu kas osaliselt või täielikult ära jääb. 

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255