10.02.2017 Reede

Tarbijakaitsjad nõustavad turismimessil

Sel nädalavahetusel, 10.–12. veebruarini saab tarbijakaitseametilt ja Euroopa Liidu (EL) tarbija nõustamiskeskuselt küsida nõu rahvusvahelisel turismimessil Tourest 2017.

Eesti halli sissepääsu juures asuva ameti boksis tähisega C5 on kõigile tutvumiseks ka tavapäraselt Tallinna lennujaamas asetsev interaktiivne infokiosk lennureisija õigustest.

"Messil toimuva sagina tõttu võivad tarbijad teha liiga rutakaid otsuseid ja soodsa reisipakkumise sisu jääda lõpuni tähele panemata. Seetõttu soovitab tarbijakaitseamet võtta aega pakkumisega tutvumiseks ning vajadusel tasub küsida nõu. Tarbijakaitseamet nõustab messil ka teistel teemadel, mida tasub igal reisihuvilisel teada, et kaitsta oma õigusi erinevates olukordades, mis reisil tekkida võivad. Näiteks, millised on reisija õigused lennu hilinemise või tühistamise korral, mida teha, kui autorendifirma on põhjendamatult tarbija krediitkaardilt maha arvanud kokkulepitust suurema summa või kui majutusasutus ei vastanud lubatule," märkis amet.

Laupäeval algusega kell 14 toimub tarbijakaitseameti ka tarbijateadlikkuse mäng, mis peetakse sel korral hallis „Elamused ja maitsed“. Ameti boksis on võimalik vastata lühikesele reisimist puudutavale küsitlusele, mille täitjate vahel loositakse välja auhindu.

Tarbijakaitseamet soovitab reisi õnnestumise huvides enne ostu täpselt välja uurida, mida pakutav teenus endast kujutab ning kas see vastab reisija vajadustele ja soovidele. Tähelepanu tasub kindlasti pöörata ka reisi lõpphinnale, sealhulgas nendele kuludele, mis ei ole arvestatud reisipakkumise sisse. Näiteks pakettreisi puhul transfeer lennujaamast hotelli, toitlustus või muu taoline.

Samuti tasub vaadata, millise tasemega on pakutav majutusasutus ning millised lisateenused on hõlmatud. Näiteks kui hotellis on jõusaal, saun või veekeskus, siis kas selle kasutamine on tasuta või tuleb selle kasutamise eest juurde maksta.

Oluline on pöörata tähelepanu ka pakutava teenuse taganemistingimustele ja pretensioonide lahendamise korrale, mis peavad olema kirjas teenuse osutamise tingimustes.

"Hea on teha teenusepakkujale ka taustakontroll ja veenduda tagatise olemasolus – otsida internetilehtedelt ja foorumitest varasemate klientide kogemusi ja hinnanguid. Eesti reisikorraldajate või -büroode puhul tasub enne pakettreisi ostmist vaadata ka ameti kodulehel olevat reisiettevõtjate musta nimekirja,“ soovitab amet.

Reisikorraldajate või -büroode tagatise andmeid saab kontrollida majandustegevuse registrist. Lennupileteid ostes soovitab amet enne ostu sooritamist küsida üle lennutingimused – kas tegemist on otselennuga või mitte, kas piletihind sisaldab kõiki makse ja lisatasusid, kas pagasitasu on arvestatud piletihinna sisse ning milline on pardale võetava ja ära antava pagasi suurim kaal.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference