Tarbijakaitseamet kontrollis augustis 105 poes, kas kaupade hinnad müügisaalis ja kassas ühtivad. Rikkumisi ilmnes 30 kaupluses ja 35 toote puhul, teatas amet.
16 korral eksisid kauplused tarbija kahjuks ning 19 juhul tarbija kasuks. Suurim hinnaerinevus tuli ilmsiks Kilingi-Nõmme kaupluses Ehituskaubad, kus harja hinnaks müügisaalis oli 11,10 eurot, kuid kassa näitas hinnaks hoopis 2,49 eurot ehk pea üheksa eurot vähem. Tarbija kahjuks eksis sel korral kõige rohkem Rakveres asuv Maxima kauplus: nukk, mille hind sildil oli 1,99 eurot, maksis kassas 2,75 eurot.
Võrreldes eelmise, mais toimunud kontrolliga oli sel korral rikkumisi mõnevõrra rohkem (tõus 23%-lt 29%-le), kuid seda eelkõige tarbija kasuks arvestatud rikkumiste tõttu.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ütles, et kuigi antud kontrolli tulemuste järgi eksivad kaupmehed rohkem enda kahjuks, jäävad tarbijatele mõru pillina meelde vastupidised juhtumid:
Seetõttu ennustas Sooniste pikemas perspektiivis edu nendele kaupmeestele, kes kliendi pettumuse tähendust mõistavad, teevad pingutusi hindade korrektse esitamise nimel ning aktsepteerivad juhusliku eksimuse korral müügisaalis esitatud madalamat hinda. „Selliselt käituvatel kaupmeestel oleks kindlasti konkurentsieelis,“ täheldas ta.
Nõuandeid tarbijale
- Kui kassast läbilöödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saad kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.
- Vaata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saad võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.
- Kui avastad hinnapettuse alles kodus, mine võimalikult kiiresti poodi tagasi ja ütle, et tahad ostust loobuda ja oma raha tagasi saada.
- Anna hinnapettusest ka tarbijakaitseametile teada, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.