17.02.2016 Kolmapäev

Kolmveerand Eesti inimestest on arstiabi kvaliteediga rahul

Ligi kolmveerand Eesti elanikest peab arstiabi kvaliteeti heaks, kõige rohkem ollakse rahul hambaarsti, pereõe ja perearsti teenusega, selgub uuringust.

Uuringu kohaselt teeb inimestele muret eeskätt eriarstiabi kättesaadavus
Uuringu kohaselt teeb inimestele muret eeskätt eriarstiabi kättesaadavus Foto: PM

Eesti elanikest peab 73% arstiabi kvaliteeti heaks ning 42% on rahul arstiabi kättesaadavusega, kõige rohkem ollakse rahul hambaarsti, pereõe ja perearsti teenusega, selgub uuringust „Eesti elanike hinnangud tervisele ja arstiabile 2015“, teatas BNS-ile sotsiaalministeerium.

Keskmisest enam annavad arstiabi kvaliteedile positiivse hinnangu 15–19- ja 60–74-aastased ning peamiselt Lõuna- ja Lääne-Eesti inimesed.

Uuringust selgub, et 77% Eesti elanikest on viimase aasta jooksul pöördunud oma terviseprobleemiga mõne arsti poole. Kõige enam ehk 62% inimestest külastas perearsti. Eriarsti juures käisid viimase aasta jooksul 42% vastanutest ning hambaarsti külastab soovitusliku sagedusega ehk vähemalt kord aastas või sagedamini 40% elanikest.

Möödunud aastal oli arstiabi kvaliteediga rahul 73% vastanutest ning 2014. aastal 70%. Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski ütles, et suurem osa Eesti elanikest hindab meie arstiabi kvaliteeti heaks ja see näitaja on püsinud viimase kuue aasta jooksul ühtlaselt kõrge.

Uuringu kohaselt teeb inimestele muret eeskätt eriarstiabi kättesaadavus. Sellega seoses on probleeme olnud 18% inimestest, kes on viimase aasta jooksul eriarsti külastanud. 2014. aastal oli rahulolu eriarsti kättesaadavusega 43 ja mullu 42%. Varem on rahulolu eriarstiabi kättesaadavusega jäänud vahemikku 43–55%. Probleeme on kogenud eelkõige Põhja-Eesti (sh Tallinna) elanikud.

Ossinovski sõnul mõjutavad suhtumist eriarstiabi kättesaadavusse põhjendamatult pikad järjekorrad. "Inimene, kes tõesti vajab kiiresti eriarstiabi, ei tohi oodata nädalaid järjekorras. Meil on jätkuvalt probleeme ülepaisutatud järjekordadega, kuna puudub ühtne registreerimissüsteem, patsiendid teevad topelt-broneeringuid ning eriarstide vastuvõtul käivad need, kelle tervisemure saaksid kiiresti lahendada ka perearstid," nentis ta.

Ministri sõnul aitab arstiabi kättesaadavust parandada perearstide vastuvõtuaegade pikendamine hilisele pärastlõunale ja õhtupoolikule, ning leevendust toob kavandatav täiskasvanute hammaste parandamise programm koos täiendava hambaravi hüvitisega. Olulised lahendused arstiabi kättesaadavuse parandamisel on seotud ka e-tervise teenustega: tööle tuleb panna digiregistratuur, digisaatekiri ja e-konsultatsiooni teenused.

Sotsiaalministeeriumi ja haigekassa tellitud uuringu viis läbi TNS Emor. Iga-aastase uuringu eesmärk on saada ülevaade, milline on elanike rahulolu tervishoiukorralduse, -teenuste kättesaadavuse ja kvaliteediga, kuidas hinnatakse oma tervist ja eluviise, kui suur osa elanikkonnast on kuulnud digitaalsest terviseloost ning kui teadlikud on elanikud oma õigustest patsiendina.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255