05.02.2015 Neljapäev

Eesti tarbija eelistab kodumaist toodangut

Eestis toodetud toidukaupu eelistab osta 88 protsenti TNS Emori küsitlusele vastanud inimestest, aasta varem oli näitaja 81 protsenti, kirjutab Maaleht.

Eestis toodetud toidukaupu eelistab osta 88 protsenti TNS Emori küsitlusele vastanud inimestest.
Eestis toodetud toidukaupu eelistab osta 88 protsenti TNS Emori küsitlusele vastanud inimestest. Foto: PM

Samas selgub kaupluste käibest, et tegelikult on Eestis toodetud vaid 62 protsenti ostetavast kaubast, kirjutab leht 2013. aasta andmetele viidates; suurim kodumaise toodangu osatähtsus käibes on 96 protsenti leival ning väikseim 6 protsenti margariinil ning makaronidel.

Toiduliidu juht Sirje Potisepp ütles lehele, et inimestele tuleb pidevalt meelde tuletada, miks eelistada Eesti toodangut. "Kõik maad teevad seda ning see peaks olema iseenesestmõistetav turundusraha rida riigieelarves," märkis ta ja lisas, et siiski ei ole mõtet sisetarbimise edendamisega ka üle pingutada, kuna tootjad soovivad ka eksportida.

Peaministri majandusnõunik Ruta Arumäe märkis lehele, et Eestis toodetud kaupade eelistamine suurendaks Eesti majanduskasvu. Tarbimise kogumaht jääks tema sõnul samaks, ent importtoodete asendamine Eestis toodetuga parandaks väliskaubandusbilanssi ning looks töökohti.

Samas tõdes Arumäe, et Eestis toodetud kaup peab olema konkurentsivõimeline ning kõrge kvaliteediga. "Kui eelistada kodumaist kaupa ainult sellepärast, et see on kodumaine, kuid kvaliteedi ja hinna suhtelt kehvem välismaistest konkurentidest, ei teki Eesti majandusel arendustöödeks motivaatorit," rääkis ta.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference