E-kiirabi läbikukkunud arendus neelas tervisekassalt sadu tuhandeid
Tervisekassa e-tervise juht Jaarika Järviste ütles, et seni on välja makstud 1,1 miljonit eurot. "Läbirääkimiste tulemusel saab tervisekassa sellest suurema osa ehk ligi 750 000 eurot tagasi," lisas ta. Seega kirjutatakse korstnasse 350 000 eurot, kirjutab Postimees.
"Mahukate arenduste juures tulebki arvestada, et teekond võib kujuneda oodatust keerulisemaks ja pikemaks. Tehniliselt kõrgetasemeliste arenduste puhul jääb alati ruumi riskideks ja ootamatusteks," lausus tervisekassa kommunikatsiooninõunik Sander Rajamäe.
Tervisekassa ja e-kiirabi hankepartnerid olid Telia Eesti AS ja Ortivus AB.
"Suhtlesime partneritega pidevalt, esimesed viivitused arenduses tekkisid selle aasta alguses," rääkis Rajamäe. "Alati on mõistlik anda partnerile võimalus olukorda parandada ja pärast esimesi signaale seda ka tegime."
Rajamäe sõnutsi hindasid nad arendaja pakutud uut ajaraami ning selle vastavust tervisekassa võimalustele ja kiirabi vajadustele. "Usume, et projekti lõpetamise otsus sündis õigel ajal," märkis ta.
Telia Eesti AS ärikliendiüksuse juht Kristjan rääkis, et otsus leping lõpetada sündis osapooltel ühiselt. "Projekt kujunes planeeritust oluliselt komplekssemaks ja võimalus jõuda ootustele vastava lahenduseni muutus äärmiselt ebatõenäoliseks," selgitas ta.
Tallinna kiirabi osales e-kiirabi arenduse juures eksperdina. "Mis protsessi sel kujul lõpetas, ei ole meile teada," nentis Tallinna kiirabi peaarst Raul Adlas, kelle sõnul on oluline, et olemasolev e-kiirabi lahendus oleks töökorras, kuni uus valmis saab.
"Seega tuleb siis uue puudumisel luua tingimused, et olemasolevat saaks ajakohastatud ja töökindlamaks muudetud, kuni toode uue hankega ehk paari aasta pärast valmis saab," lisas ta.
Uue hanke maksumust tervisekassa veel öelda ei osanud.