03.03.2020 Teisipäev

Kuidas värvata paremini hooajatöötajaid?

Mitmed ettevõtted, kes pakuvad hooajalisi teenuseid või kelle koormus suureneb teatud perioodidel, vajavad iga-aastaselt lisakäsi. Kuna nõudlus lühiajaliste tööde tegijatele on suur, tasub meeles pidada mõningaid n-ö mängureegleid, et mitte “maha magada” õiget hetke ja parimaid kandidaate.

Hooajatäätajate puhul on konkurents tihe.
Hooajatäätajate puhul on konkurents tihe. Foto: Pixabay

Neli sammu personaliotsinguga joonel püsimiseks

Saa aru, keda vajad

Selleks, et oskaksid paremini värbamisprotsessi planeerida, tuleb alguses aru saada, kui palju, mis ajavahemikus ja mis ametikohtadele abijõudu täpsemalt vaja läheb. Kui tegemist ei ole ettevõtte esimese hooajaga, saab lähtuda juba ka varasematest kogemustest ja vajadustest.

Kindlasti tasub läbi mõelda, mida lisatöötajad tegema hakkavad ja milliste kogemustega olema peavad. Või toimub väljaõpe hoopiski kohapeal ning vaja läheb lihtsalt huvi ja valmisolekut töö tegemiseks? Ehk on hoopis oluline, et abilisel oleks võimalik käia kohal ebaregulaarse graafiku alusel või teistsugustel kellaaegadel kui muidu tavaks? Kõik need küsimused aitavad paremini mõista, keda peaksite otsima hakkama.

Alusta varakult

Hooajatöötajate otsimist planeerima asudes tuleb arvestada, et ettevõtteid, kes endale abilisi värbavad, on mitmeid teisigi, seega konkurents on üpriski tihe. Kõige enam vajatakse lisakäsi suvel, kui aastaringselt ettevõttes töötavad inimesed suunduvad väljateenitud puhkust nautima ning teatud valdkondades töö maht kasvab hüppeliselt.

Selleks, et ka enda ettevõtte vabad ametikohad saaksid täidetud heade kandidaatidega, tasub alustada personaliotsingutega võimalikult varakult. Kui ettevõtte vajab abilisi näiteks samuti suveks, on märtsis värbamisega alustamine kõige mõistlikum. Sel juhul jõuab liigse kiirustamiseta tutvuda kandidaatide CV-dega, vajadusel teha otsepakkumisi, viia läbi vestlusi ja leppida kokku mõlemale poolele sobivates töötingimustes. Samuti jõuab sel juhul ka õigel ajal korraldada väljaõppe, mis aitab hooajatöötajatel pakkuda teenust sama kvaliteetselt nagu püsikohaga töötajad seda teevad.

Lisa tööpakkumisele õiged märksõnad

Esimene asi, mis tööotsijal töökuulutuse puhul silma jääb, on pealkiri. Seega on mõistlik kohe seal välja tuua, et tegemist on hooajatööga. Samuti on oluline tööpakkumises endas ära märkida ajavahemik, mille jooksul lisakäsi vajatakse ning kirjeldada põhilisi tööülesandeid.

Kui eelnev (samal alal) töökogemus ei ole oluline, tasub ka see kindlasti ära mainida, sest vastasel juhul võivad paljud huvilised ebakindluse tõttu kandideerimata jätta. Kui pakute võimalust koolinoortele suvevaheajal töökogemust koguda, lisage ka see kirjeldusse. Samuti võivad kaalukaussi kallutada töövõtjate jaoks ettevõtte poolt pakutavad boonused, mis lisavad motivatsiooni püsida ettevõttes kogu hooaja vältel tööl.

Ole kiire ja paindlik

Kuna hooajatöötajatel on huvi võimalikult kiiresti ja varakult endale töö sobivaks perioodiks kindlustada, kandideeritakse mitmetesse kohtadesse. Seetõttu ei soovita me oodata mitu nädalat enne, kui kandidaadiga ühendust võtate ja teda intervjuule kutsute – selleks ajaks võib tal olla juba mõni teine kokkulepe paigas.

Tasub meeles pidada, et hooajatöötajate värbamisel tuleb pidevalt kätt pulsil hoida ja tegutseda tunduvalt kiiremini kui ehk muidu harjunud.

Allikas: CVKeskus

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes