16.01.2017 Esmaspäev

Kaubanduskoda toetab 12-tonniste veoautode ajapõhist teekasutustasu

Kaubandus-tööstuskoda saatis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile oma seisukoha, et toetab Eestis üle 12-tonniste veoautode teekasutustasu rakendamist eeldusel, et riigieelarvesse laekuv tasu suunatakse täies ulatuses teehoidu ja maanteetranspordi arengusse.

„See lahendus annab võimaluse suurendada teehoiu rahastamist täiendavalt 16 miljoni euro võrra aastas,“ märkis koda, lisades, et teehoid on praegu alarahastatud ning seetõttu ei ole võimalik kiiremas tempos tõsta maanteede kvaliteeti.

Kaubanduskoda on ka arvamusel, et teekasutustasu aastamäärad peaksid olema planeeritust madalamad ning soodustama keskkonnasäästlike veoautode kasutamist.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium tahab 2018. aastast hakata maksustama üle 12-tonnise täismassiga veokite teekasutust, nii et päevane teekasutustasu määr on 10–12 eurot ja aastane määr 700–1300 eurot.

Ministeeriumi väljatöötamiskavatsuses pakuti välja kaks alternatiivi veoautode maksustamiseks: ajapõhine ja läbisõidupõhine teekasutustasu. Kaubanduskoda toetab ajapõhise teekasutustasu kehtestamist. Kavatsuse kohaselt eristatakse päevast ja aastast teekasutustasu määra. Koda tegi aga ettepaneku kehtestada eraldi tasumäär ka nädala ja/või kuu kohta.

Samuti toetab koda seda, et teekasutustasu sõltuks mootori emissiooniklassist. Samas on koda seisukohal, et kavatsuses sisalduvad tasumäärad ei võta piisavalt arvesse keskkonnasäästu komponenti. Seetõttu avaldas koda ministeeriumile arvamust, et tasumäärade erinevus peaks olema palju suurem, et motiveerida ettevõtjaid keskkonnasõbralikumaid veoautosid kasutama.

Kaubanduskoda toetab igati ka lähenemist, et teekasutustasu peab maksma nii Eesti registrisse kui ka välismaa registrisse kantud veoautode eest, mis liiklevad Eesti teedel.

„Samas on äärmiselt oluline, et riik teostaks tõhusat järelevalvet välisriigi veoautode üle, kes viibivad Eestis suure tõenäosusega vaid mõned päevad. Kui järelevalve on nõrk, siis ei pruugi eelkõige välisriigi veoautodelt tasu laekuda ning see vähendaks Eesti transpordisektori konkurentsivõimet. Lisaks tuleb ette näha mõjus trahv nendele ettevõtjatele, kes ei ole maksnud teekasutustasu või on teinud seda väiksemas ulatuses,“ teatas kaubanduskoda ministeeriumile.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference