09.01.2019 Kolmapäev

Internetiäri müügitulu arvestus

Müügitulu kajastamise hetke kindlaksmääramine on e-kaubanduses keeruline.
Maire Otsus-Carpenter, vandeaudiitor
Maire Otsus-Carpenter, vandeaudiitor

Internetikaubanduse üha laiema levikuga kaasneb ka vajadus üle vaadata, mida tuleb silmas pidada veebipõhise äri tulude-kulude kajastamisel raamatupidamises. Sellest teemegi praktilistel näidetel põhineva kokkuvõtte.

Veebipõhise äri raamatupidamise erijooned

Esmapilgul võib tunduda, et e-kaubanduse raamatupidamine ei erine millegi poolest harjumuspärase jaekaubandusettevõtte raamatupidamisest. Põhjalikumalt analüüsides võib siiski esile tuua mõned aspektid, mis e-kaubanduse puhul rohkem tähelepanu nõuavad.

Nimelt:

  • e-kaubanduses on müügitulu kajastamise momendi kindlaksmääramine märkimisväärselt keerulisem;
  • e-kaubanduseks vajaliku IT-platvormi soetamise ja haldamisega seotud kulutuste klassifitseerimine immateriaalse põhivara soetusmaksumuseks või perioodikuludeks eeldab kulude põhjalikku analüüsi ja korrektset jaotust kulukohtade vahel.

Selles artiklis...

Juurdepääs käesolevale materjalile on majandusajakirja Raamatupidamisuudised tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes