20.11.2018 Teisipäev

Rahvusvaheline maja hakkab jagama teavet Eestisse tööle asujatele

20. novembril Tallinnas Ülemiste linnakus avatud rahvusvaheline maja hakkab Eestisse elama ja tööle asujatele pakkuma vajalikku teavet ja teenuseid.

Välismaalaste ja nende tööandjate ühtse teenuskeskuse – rahvusvahelise maja – avamisel tervitussõnadega esinenud ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Rene Tammisti sõnul on rahvusvaheline maja suurepärane näide avaliku ja erasektori koostööst.

„Mul on hea meel, et lõpuks on meil olemas koht, mis lihtsustab välistalendi jaoks ühiskonda sulandumist, vähendades nõnda aega ja kulusid nii ettevõtjatele, spetsialistidele kui riigile,” märkis Tammist.

Kui seni on Eestisse tööle või ka näiteks tasemeõppesse õppima saabujad pidanud kõigi juriidiliste toimingute tegemiseks külastama erinevaid asutusi ning otsima infot paljudest kanalitest, siis uues keskuses saab kõik tarviliku ühe päevaga tehtud.

Näiteks on keskuses võimalik taotleda isikukoodi, registreerida elukohta ja saada infot elamislubade kui ka lasteaedade ning koolivõimaluste kohta. Samuti saavad keskuses töötavate nõustajate poole pöörduda ka ettevõtted välisvärbamist planeerides, et tutvuda vajalike nõuete ning sammudega, mis välisspetsialisti Eestisse toomisega kaasnevad.

Lisaks nõustamisteenustele hakatakse keskuses pakkuma ka rahvusvahelistumisega seotud üldharivat programmi, keelekohvikuid, kohanemis- ning võrgustikuüritusi erialaste kontaktide leidmiseks.

„Rahvusvaheline maja areneb pidevalt. Tahame arvestada oma sihtgruppidega ja nende muutuvate vajadustega, et pakutavad lahendused vastaksid nõudmistele. Alustame tööd nende teenustega, mille järele on seni olnud kõige põletavam vajadus, kuid meie jaoks on väga oluline ka klientide tagasiside, et saaksime tarvidusel teenuseid lisada või parendada,“ ütles Eesti Rahvusvahelise maja juht Annely Tank.

Uudne teenuskeskus on loodud Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse programmi Work in Estonia eestvedamisel ja koostöös Mainor AS-iga. Majas pakutavate teenuste arendamisega on tegelenud EAS, Mainor AS, siseministeerium, maksu- ja tolliamet, Integratsiooni Sihtasutus, töötukassa, politsei- ja piirivalveamet ning Tallinna linn.

Maja on rahastatud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juhitavast IKT Arenguprogrammist, mille eelarvest on eraldatud 150 000 eurot maja avamiseks.

Toetajad

Suno 365 logo 10 Uku tarkvara

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes