12.08.2016 Reede

Kaupleme arukalt ja ilma kohtuta

1. märtsil jõustus uus tarbijakaitseseadus, milles säilitati varasema seaduse praktikas hästi toimivad põhimõtted ja uuendati ajale jalgu jäänud normid.

Pille Kalda, kommunikatsiooniekspert
Pille Kalda, kommunikatsiooniekspert Foto: Tarbijakaitseamet

Jätame seekord kõrvale uues seaduses sätestatud rahatrahvide suurendamise teema ja arvete esitamise eest tasu küsimise keelu ning käsitleme lähemalt tarbijavaidluste kohtuvälise lahendamise võimalusi, mille regulatsioon võeti uude seadusesse üle Euroopa Parlamendi direktiivist.

Kogu Euroopa tarbijavaldkonnas on toimunud paradigma muutus – suundumus on, et erinevate elualade ettevõtjad oleksid ise aktiivsemad oma valdkonna tarbijate probleeme lahendama. Kõik vaidlused ei pea ju jõudma kohtusse, sest kohtumenetlus toob mõlemale vaidluspoolele kaasa märkimisväärse aja- ja rahakulu, mistõttu jäävad tihti paljud vaidlused pidamata.

Niisiis on üldine suund selle poole, et tarbijat tuleb paremini teavitada probleemide lahendamise võimalustest ning ettevõtjailt oodatakse aktiivsemat...

Juurdepääs käesolevale materjalile on majandusajakirja Raamatupidamisuudised tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes