Jätame seekord kõrvale uues seaduses sätestatud rahatrahvide suurendamise teema ja arvete esitamise eest tasu küsimise keelu ning käsitleme lähemalt tarbijavaidluste kohtuvälise lahendamise võimalusi, mille regulatsioon võeti uude seadusesse üle Euroopa Parlamendi direktiivist.
Kogu Euroopa tarbijavaldkonnas on toimunud paradigma muutus – suundumus on, et erinevate elualade ettevõtjad oleksid ise aktiivsemad oma valdkonna tarbijate probleeme lahendama. Kõik vaidlused ei pea ju jõudma kohtusse, sest kohtumenetlus toob mõlemale vaidluspoolele kaasa märkimisväärse aja- ja rahakulu, mistõttu jäävad tihti paljud vaidlused pidamata.
Niisiis on üldine suund selle poole, et tarbijat tuleb paremini teavitada probleemide lahendamise võimalustest ning ettevõtjailt oodatakse aktiivsemat...