04.08.2020 Teisipäev

Eesti inimesed jätsid mullu otsemüügiärisse 50 miljonit eurot

Eesti otsemüügiturg kasvas eelmisel aastal 2 protsendi võrra ning ületas 50 miljoni euro piiri.

Otsemüük on ärimudel, mis pakub inimestele kui sõltumatutele ettevõtjatele võimalust toodete müümiseks ja turustamiseks.
Otsemüük on ärimudel, mis pakub inimestele kui sõltumatutele ettevõtjatele võimalust toodete müümiseks ja turustamiseks. Foto: pexels

Vaatamata müügikasvule vähenes otsemüügiga tegelevate inimeste arv 2,5 protsendi võrra, teatas Balti Otsemüügi Assotsiatsioon. Kokku tegeleb otsemüügiga Eestis üle 44 000 inimese.

"Eesti inimestel läheb hästi ning otsemüügiäris tegutsevate kaupmeeste vähenemine on olnud tingitud viimaste aastate kiirest majanduskasvust ning positiivsest tööhõivest," ütles Balti Otsemüügi Assotsiatsiooni peasekretär Gintautas Zaleckas presstiteates. 

Ta möönis, et on oodata, et tänavune kriis ja selle järelvõnked teevad kohalikul tööturul veel mõningaid korrektuure – paljud inimesed on jäänud tööta ning ilmselt muutub otsemüük kui lisateenimise võimalus taas ahvatlevaks.

Eestlased ostavad otsemüügi kaudu enim kosmeetikat ja ilutooteid, samuti vitamiine, toidulisandeid ja tervisetooteid. Populaarsed on ka majapidamistarbed, kodupuhastusvahendid, remonditarvikud, riided ja aksessuaarid.

Eestlased on otsemüügi kui poodlemise võimaluse hästi vastu võtnud. Eelistena toovad kliendid välja otsemüüjate personaalse ja sõbraliku suhtlusstiili, kvaliteetsed tooted ning mugavad digitaalsed lahendused oma kaupade müümiseks,

lisas Zaleckas.  

Ka otsemüügisektor on viimastel aastatel kolinud otsapidi internetti. Üha rohkem kasutavad otsemüüjad oma töös erinevaid digitaalseid lahendusi, viies internetis läbi tooteesitlusi ning suheldes oma klientidega sotsiaalvõrgustikes.

Euroopa riikide võrdluses oli otsemüügi kasv kiireim Baltikumis, sealjuures Leedus 4,6 protsenti ja Lätis 4 protsenti. Kolme Balti riigi otsemüügi käive ulatus mullu 206 miljoni euroni. Leedus suurenes otsemüügiga tegelevate inimeste arv mullu 0,6 protsendi võrra ja Lätis jäi tase samaks. Leedus on otsemüügiga seotud 83 000 ja Lätis 63 000 inimest.

Euroopa Liidus kasvas otsemüügiturg 1,3 protsendi võrra 30,3 miljardi euroni. Kokku pakkusid Euroopa otsemüügifirmad lisateenistuse võimalust enam kui 6,9 miljonile inimesele.

Vastavalt Maailma Otsemüügi Assotsiatsioonide Föderatsiooni (WFDSA) andmetele oli 2019. aastal ülemaailmsete liikmete käive 180,5 miljardit USA dollarit. Otsemüügiga tegeles üle 119,9 miljoni inimese, nendest 53 miljonit inimest tegelesid otsemüügiga osalise või täistööajaga oma isikliku ettevõtte kaudu. 

85 protsendile otsemüügis tegutsevale inimesele on see lisateenistuse allikas ning 78 protsenti selles äris tegutsevatest müüjatest on naised.

Otsemüük on ärimudel, mis pakub inimestele kui sõltumatutele ettevõtjatele võimalust toodete müümiseks ja turustamiseks ning leiab üldjuhul aset väljaspool püsivat jaemüügi kohta, kas otse tarbijale inimeselt inimesele printsiibil, läbi koduste toote-esitluste või internetis.

Eesti Otsemüügi Assotsiatsioon on riiklik vabatahtlik mittetulunduslik kaubandusühing, mis ühendab juhtivaid tarbijatele otse müüdavaid tooteid ja teenuseid tootvaid ja turustavaid ettevõtteid.

2010. aastast teevad kõik kolm Baltikumi otsemüügi assotsiatsiooni tihedat koostööd ning tegutsevad ühe üksusena. Assotsiatsiooni liikmete hulgas on seesugused ettevõtted nagu Amway, Herbalife, Lux, Mary Kay, NeoLife International, NL International, Oriflame ja Zinzino.

Kliendiuritused soodushind

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!