28.01.2014 Teisipäev

Elektrooniline töövõimetusleht ehk E-TVL

Töövõimetuslehtede elektroonilise edastamise teenus muudab hüvitise saamiseks vajaliku asjaajamise paberivabaks, muutes kogu protsessi kõigile osalistele lihtsamaks ning töövõimetushüvitiste laekumise töötajale kiiremaks.

Lii Pärg, klienditeenindusjuht
Lii Pärg, klienditeenindusjuht Foto: Eesti Haigekassa

2012. aasta lõpul käivitas haigekassa elektroonilise töövõimetuslehe teenuse ehk E-TVL pilootprojekti, millega on liitunud juba enam kui 1500 tööandjat. Kui veel möödunud aasta lõpuni tuli teenusega liitumiseks sõlmida eraldi andmete edastamise leping, siis käesolevast aastast saavad E-TVL teenust kasutada riigiportaalis www.eesti.ee soovi korral kõik tööandjad täiendavat lepingut sõlmimiseta.

Teenuse kasutamise kohta saab infot haigekassa kodulehelt www.haigekassa.ee  > Tööandjale > Töövõimetuslehe edastamine.

2014. aasta on üleminekuaasta, mis tähendab, et E-TVL ja paberil töövõimetusleht on kasutusel paralleelselt. Kui tööandja edastab haigekassale andmeid elektrooniliselt, ei pea arst inimesel paberil töövõimetuslehte väljastama. Alates 2015. aastast kaob paberil töövõimetusleht käibelt ning andmete elektroonne edastamine muutub kohustuslikuks kõigile osalistele. See tähendab, et aasta pärast ei peaks raviasutused enam paberil töövõimetuslehte väljastama – kogu teave hakkab liikuma elektrooniliselt.


Mis täpsemalt muutub ja kuidas toimub edaspidi töövõimetuslehtede edastamine, saab lugeda sel nädalal ilmuvast e-ajakirjast Raamatupidamisuudised Pluss.