860x100 kriisi paasterongad
04.03.2020 Kolmapäev

Ametijuhend aitab ennetada vaidlusi

Maris Tekkel, advokaat, Murula Advokaadibüroo
Maris Tekkel, advokaat, Murula Advokaadibüroo Foto: Erakogu

Ametijuhendit koostades pidage meeles, et igasugune tööandja korraldus peab üldjuhul olema seotud töölepingus või ametijuhendis ette nähtud tööülesandega.

Töölepingu seaduse kohaselt tuleb tööleping sõlmida kirjalikult. Töölepingu kirjalikus dokumendis tuleb töötajat muu hulgas teavitada ka tööülesannetest. Ametijuhendi koostamist seadus tööandjalt ei nõua ja töölepingu seadusest sellist mõistet ei leia. Tavapraktikas on ametijuhend töölepingu lisana siiski laialt kasutatav, tagamaks, et töötaja saab aru oma töökohustustest ja on seda juriidiliselt korrektsel viisil aktsepteerinud.

Mis on ametijuhend?

Ametijuhend on oma olemuselt töökorralduslik dokument, milles on sätestatud:

  • töökoha põhieesmärk;
  • töökohustused koos oodatava tulemuse kirjeldusega;
  • töötaja vastutus;
  • ametikohale esitatavad nõuded, s.o nõuded nii kvalifikatsioonile (teadm

Juurdepääs käesolevale materjalile on majandusajakirja Raamatupidamisuudised tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes