04.03.2020 Kolmapäev

Ametijuhend aitab ennetada vaidlusi

Ametijuhendit koostades pidage meeles, et igasugune tööandja korraldus peab üldjuhul olema seotud töölepingus või ametijuhendis ette nähtud tööülesandega.

Maris Tekkel, advokaat, Murula Advokaadibüroo
Maris Tekkel, advokaat, Murula Advokaadibüroo Foto: Erakogu

Töölepingu seaduse kohaselt tuleb tööleping sõlmida kirjalikult. Töölepingu kirjalikus dokumendis tuleb töötajat muu hulgas teavitada ka tööülesannetest. Ametijuhendi koostamist seadus tööandjalt ei nõua ja töölepingu seadusest sellist mõistet ei leia. Tavapraktikas on ametijuhend töölepingu lisana siiski laialt kasutatav, tagamaks, et töötaja saab aru oma töökohustustest ja on seda juriidiliselt korrektsel viisil aktsepteerinud.

Mis on ametijuhend?

Ametijuhend on oma olemuselt töökorralduslik dokument, milles on sätestatud:

  • töökoha põhieesmärk;
  • töökohustused koos oodatava tulemuse kirjeldusega;
  • töötaja vastutus;
  • ametikohale esitatavad nõuded, s.o nõuded nii kvalifikatsioonile (teadmised, oskused, haridustase) kui ka isikuomadustele;
  • töötaja paiknemine...

Juurdepääs käesolevale materjalile on majandusajakirja Raamatupidamisuudised tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!