12.07.2021 Esmaspäev

Elroni rongides tuleb peagi jalgratta jaoks osta eraldi pilet

Alates 26. juulist tuleb suvehooajal Elroni rongides edaspidi osta jalgrattale rattapilet, kuna senine tasuta jalgrataste transport on ettevõtte teatel viinud olukorrani, kus rattad ummistavad vahekäike ja takistavad oluliselt reisijate liikumist.

Rattale piletit ette osta ei saa, sest Elron ei saa tagada, et jalgratas alati kindlale väljumisele peale mahub, teatas ettevõte.
Rattale piletit ette osta ei saa, sest Elron ei saa tagada, et jalgratas alati kindlale väljumisele peale mahub, teatas ettevõte. Foto: pixabay

Rattapilet kehtib hooajaliselt aprillist oktoobri lõpuni kõikides rongides. Piletihind sõltub reisi pikkusest ja on 50 protsenti vastava täispileti hinnast, minimaalselt aga 1 euro. Pilet tuleb osta rongis klienditeenindajalt. Rattale piletit ette osta ei saa, sest Elron ei saa tagada, et jalgratas alati kindlale väljumisele peale mahub, teatas ettevõte.

Jalgrataste suur hulk rongides on üha tõsisem probleem, tihti on hõivatud kogu vahekäik. See on viinud olukorrani, kus rataste rohkus takistab rongis liikumist, mistõttu ei pääse reisijad WC-sse, teenindaja ei saa liikuda, sõitjad ei saa oma soovitud istekohale,

ütles Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo pressiteates. 

"Ühtlasi tekivad ka hilinemised, sest paljude rataste sisenemine-väljumine võtab kaua aega, seda eriti Tallinna linnas, kus on tihedalt peatusi. Lisaks eelnevale on olukord ka ohtlik, sest rongi kiirpidurduse korral ei ole rattaga keset C-ala seisval inimesel kuskilt kinni võtta. See kõik peletab juba eemale teisi kliente, kes valivad ebamugavuse pärast autosõidu," lisas Kongo.

Kongo sõnul on Elron näinud uute rongide tellimisel ette, et ratastele oleks seal rohkem ruumi. "Tuleb aru saada, et ronge tuleb juurde alles 2025. aastal ning olemasolevate rongide mahutavus on piiratud, mistõttu oleme sisuliselt valiku ees, kas eelistada inimeste sõiduvõimaluste tagamist või ratta kui pagasi transporti," märkis ta.

Jalgratas võtab rongis mitme inimese ruumi ja erinevalt lapsevankrist või ratastoolist ei ole ratta rongi võtmise puhul enamasti tegemist hädavajadusega. "Reisijate heaolu silmas pidades ei saa enam seniselt jätkata ning rattale tuleb edaspidi osta rongis klienditeenindajalt pilet," toonitas Kongo.

"Arusaadavalt võib esmapilgul tunduda, et lahendus võiks olla ka suuremate rongide kasutamine, kuid jättes kõrvale kümnetesse miljonitesse ulatuva investeeringuvajaduse, ei saaks selline lahendus olla ka keskkonnasäästlik, sest suurema rongiga opereerimine tähendab ka suuremat energiakulu ja keskkonnakoormust. Kõige säästlikum on ratta ja rongi kombineerimine selliselt, et ratas jääb rongijaama nagu see toimib igal pool mujal Euroopas." lisas Kongo.

Elroni müügi- ja arendusjuht tõi ka välja, et kui reisijal on kohaliku omavalitsuse makstud tasuta sõidu õigus, näiteks tallinlastel, siis rattale see ei laiene ja sõiduvahendile tuleb osta pilet.

Küll aga ei pea rattapiletit ostma reisijad, kellel on tasuta sõiduõigus ühistranspordiseaduse alusel,  näiteks laps, kes ei ole käimasoleva õppeaasta 1. oktoobriks saanud seitsmeaastaseks või kelle koolikohustuse täitmise alustamine on edasi lükatud. Samuti kuni 16-aastane puudega isik, sügava puudega isik, raske nägemispuudega isik, sügava või raske nägemispuudega isiku saatja ning lisaks ka üle 65-aastased reisijad.

Rattapilet ei kehti kokkupandava raamiga rattale, mis on kokku pakitud, ning samuti rattale, mille kõik rattad on läbimõõduga alla 25 sentimeetrit, näiteks minitõukeratas.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference