18.07.2017 Teisipäev

Edelaraudtee: Eesti jääb ilma terviklikust raudteevõrgustikust

Valitsuse otsus jätta rahastamata Lelle-Pärnu raudteelõigu remont ning lõpetada vedude tellimine alates 2019. aastast on Edelaraudtee hinnangul kahetsusväärne, kuna jätab Eesti ilma terviklikust raudteevõrgustikust.

"Näeme, kuidas nii Kesk-Eesti kui ka Pärnumaa inimesed peavad ühendust vajalikuks ning igapäevaselt rongi kasutavad, et liikuda Pärnu ja Tallinna vahel," ütles Lelle-Pärnu omanikfirma Edelaraudtee Infrastruktuuri AS juht Rain Kaarjas pressiteate vahendusel. "Eesti raudteekaart ei ole pärast Lelle-Pärnu sulgemist enam terviklik."

"Suuremahulised projektid võivad kallimaks minna ning nende valmimine venib, seetõttu ei julge ma öelda, millal Pärnumaa inimesed jälle rongiga sõita saavad," lisas Kaarjas. "Ent ühtpidi on praegune sulgemine justkui lubadus kohalikele elanikele, et Rail Baltic ühel päeval tuleb, kuna raudtee on Pärnumaa arengus alati tähtsat rolli mänginud ja ilma selleta ei ole võimalik hakkama saada."

Kaarjase sõnul tähendab otsus, et lisaks raudteeuuendustele jäävad tegemata plaanis olnud renoveerimistööd Tootsi ja Pärnu jaamades, samuti jäävad Lelle-Pärnu lõigul kasutult seisma Euroopa Liidu toetustega välja ehitatud ooteplatvormid. Ka Rail Balticu ehitamine läheb kohaliku raudteetranspordi kadumisega kallimaks, kuna ehitusmaterjal tuleb kohale viia maanteid pidi, lisas ta.

"Mööda Lelle-Pärnu raudteed saaks Rail Balticu materjalid tunduvalt odavamalt kohale viia, rääkimata sellest, et vastasel juhul hakkavad ehitusperioodil kümned veoautod mööda niigi kitsast ja tiheda liiklusega Pärnu maanteed edasi-tagasi sõitma," märkis Kaarjas. "Lisaks näeb Rail Balticu tasuvusanalüüs ette, et liini edukus sõltub teenindavast transpordist – nüüd on üks reisijate etteveo võimalus vähem ja raudteeühendus Kesk-Eestiga puudu."

"Valitsuse tahe remontida aastatel 2022 ja 2024 18,5 miljoni euro eest Rapla-Türi lõik on plaanipärane, Viljandi kiirrongi käima panemisest oleme rääkinud juba ammu ning selle lõigu parendamist soovime ka meie," lisas Kaarjas.

Kaarjase hinnangul saab 69,5 kilomeetri pikkusel Lelle-Pärnu lõigul rong sõita kiirusega 80 kilomeetrit tunnis kuni raudtee sulgemiseni, sõiduaeg Tallinnast Pärnusse on 2 tundi ja 20 minutit.

Valitsus otsustas esmaspäevast sulgeda alates 2019. aastast Lelle-Pärnu raudteelõik, mis jätab Pärnu Rail Balticu valmimiseni raudteeühenduseta. Valitus pidas otsust langetades ebaotstarbekaks investeerida lõigu renoveerimisse 17 miljonit eurot olukorras, kus mõne aasta pärast valmib uuem ja kiirem raudteeühendus.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255