11.02.2020 Teisipäev

Pean saama Minioniga tassi - igalt poolt Euroopast!

Mikk Põld, vandeadvokaat
Mikk Põld, vandeadvokaat Foto: Erakogu

Euroopa Komisjon trahvis NBCUniversalit 14,3 miljoni euroga, kuna see ei lubanud kaupmeestel paljusid populaarseid tooteid Euroopa Liidu siseturul vabalt müüa.

Tuntud USA massimeedia ettevõte NBCUniversal andis litsentsilepingutega kaupmeestele ehk litsentsisaajatele õiguse toota ja müüa tasse, kotte, riideid, kingi, kirjatarbeid, mänguasju jms tooteid, millel on kujutatud nt Minionite, Jurassic Worldi, Trollide ja teiste populaarsete NBCUniversali filmide tegelasi, pilte, logosid ja kaubamärke. Ühtlasi sisaldasid need litsentsilepingud ka punkte, mis piirasid mh eelnimetatud toodete müüki teatud kindlal territooriumil, teatud kindlatele klientidele ja kliendigruppidele ning online-müüki.

Euroopa Komisjon leidis, et sellised piirangud, mis kitsendavad kaupmeeste vabadust müüa tooteid Euroopa erinevatel territooriumitel ja erinevatele klientidele, on Euroopa Liidu konkurentsireeglitega vastuolus. Euroopa Komisjoni asepresendi Margrethe Vestageri sõnul õõnestab NBCUniversali selline strateegia Euroopa Liidu ühise siseturu toimimist ning ei ole seetõttu aktsepteeritav.

Tegemist on kolmanda trahviotsusega, mis puudutab litsentseeritud toodete müügipiiranguid Euroopas. Samal põhjusel trahvis Euroopa Komisjon 2019.a märtsis Nike’i 12,5 miljoni euroga ning 2019.a juulis Sanrio’t (Hello Kitty kaubamärk) 6,2 miljoni euroga.

Viidatud lahendid näitavad ühelt poolt, et konkurentsiõiguse järgimisest ei ole vabastatud keegi, ning teiselt poolt, et konkurentsiõigusest võib olla kasu meil kõigil (sh meie lastel).

Toetajad

Suno 365 logo 10  

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Vebinar ee 300x500 maire otsus 3 gif

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes