14.04.2016 Neljapäev

See keeruline sõiduauto sisendkäibemaks

Eelmise aasta lõpus pälvis suurt tähelepanu õiguskantsleri ettepanek lubada sisendkäibemaks täies mahus maha arvata ka reisijateveoteenust pakkuvate M1‑kategooria väikebusside (mis käibemaksuseaduse tähenduses on sõiduautod) kuludelt. Seni said seda võimalust kasutada vaid taksoveoks kasutatavad sõidukid.

Ain Ulmre, maksude osakonna peaspetsialist
Ain Ulmre, maksude osakonna peaspetsialist Foto: Maksu- ja tolliamet

Detsembri keskel muutiski riigikogu käibemaksuseaduse (edaspidi – KMS) § 30 lg 4 nii, nagu õiguskantsler soovis ning muudatus jõustus tänavu 1. jaanuaril. Uue sätte järgi kohaldub sisendkäibemaksu täies mahus mahaarvamise võimalus sõiduautodele, mida kasutatakse peamiselt tasu eest korraldatavaks sõitjateveoks.

Tingimuseks seati see, et maksukohustuslasel on ühenduse tegevusluba ja ühenduse tegevusloa tõestatud koopia või taksoveo puhul taksoveoluba ja sõidukikaart.

Nimetatud seadusemuudatusega seoses on sobilik üle vaadata ka juba 1. detsembrist 2014 kehtivad sõiduautoga seotud sisendkäibemaksu mahaarvamise ja sõiduauto põhivarana soetamisel mahaarvatud sisendkäibemaksu korrigeerimise reeglid.

Sõiduauto kulude sisendkäibemaksu mahaarvamise üldistest põhimõtetest võite põhjalikumalt lugeda peagi ilmuvast ajakirjast Raamatupidamisuudised nr 2, 2016. Oma artiklis vastab Ain Ulmre ka sel teemal kõige sagedamini esitatavatele küsimustele.

Tuletame meelde, et need, kes ei ole veel ajakirja tellinud, võivad seda praegu teha eriti soodsatel tingimustel.

Paketi “Raamatupidamiuudised” saab kuni 26. aprillini 25% allahindlusega!

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255