28.05.2018 Esmaspäev

Tax-free-tehingute arv kasvas Eestis aastaga 11 protsenti

Kaubamärgi Tax Free Shopping all välismaalastele käibemaksutagastusi vahendav Global Blue Eesti OÜ andmetel kasvas märtsi lõpus lõppenud majandusaastal vahendatud tax-free-tehingute arv aastaga 11 protsendi võrra, kuid keskmine ostusumma vähenes aastavõrdluses 2 protsenti.

Seejuures ligi 90 protsenti tax-free-tehingute arvust Eestis teevad Vene turistid. "Vaatamata sellele, et Vene turistide poolt tehtud tax free-tehingute arv kasvas, ei kasvanud nende keskmine ostusumma, vastupidi – see langes jätkuvalt, olles pea 2 protsenti madalam eelmisest aastast," kirjutas ettevõtte juhtkond majandusaasta aruandes.

Vene turistidele järgnevad aga Aasia turistid. Hiina turistide tehingute maht kasvas 57 protsenti. Keskmise ostu väärtus langes aastaga aga 12 protsenti. Samas on Hiina turistide ostusumma rahvuste lõikes endiselt üks kõrgemaid ehk ligi 300 eurot. "Hiina turisti profiil on aastatega muutunud. Eestis ei käi enam ainult väga jõukas individuaalturist, siia jõuab üha rohkem grupituriste, kelle ostujõud on madalam. Hiinlaste panus kogu tulemisse on umbes 6 protsenti," märkis juhtkond.

Global Blue Eesti OÜ käive kasvas möödunud majandusaastal 8,5 protsenti 1,7 miljoni euroni ning ettevõtte puhaskasum kasvas aastavõrdluses 3,9 korda 564 400 euroni. Ettevõttes töötas taandatuna täistööajale viis inimest, kelle palgakulu vähenes aastavõrdluses 5,1 protsenti 129 300 eurole. Dividendideks plaanib ettevõte tänavu maksta 1 miljoni eurot, seega kahaneb ettevõtte eelmiste perioodide jaotamata kasum 13 400 eurole.

Global Blue võrgustikus olevate kaupluste arv jäi võrreldes eelmise aruandeperioodiga samaks ehk 1000 kaupluse juurde. Seejuures on ettevõtte jaoks suurimad piirkonnad endiselt Tallinn ja Narva, mis annavad kogu tehingute arvust 88 protsenti. "Narvast tuleb volüüm ja Tallinnast kõrgema keskmise hinnaga tehingud," kirjutas juhtkond.

Möödunud finantsaastal oli ettevõtte üheks prioriteediks online-tehingute arvu suurendamine ja manuaalsete tehingute vähendamine. Juhtkonna sõnul oli areng positiivne – online-tehingute maht kasvas 10 protsenti ehk 70 protsendilt 80 protsendile.

2004. aastal asutatud Global Blue Eesti OÜ vahendab ja organiseerib Eestis käibemaksutagastust füüsilisest isikust reisijatele. Ettevõtte esmased kliendid on jaemüüjad ja kauplused, mis müüvad kaupu, mida turistidel on võimalik isiklikus pagasis Euroopa Liidust välja viia ehk eksportida. Ettevõte kuulub Rootsi Global Blue Holding AB-le.

Toetajad

Suno 365 logo 10 Uku tarkvara

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes