21.03.2011 Esmaspäev

Tarbijakaitse alustab võitlust ebaausate e-kauplejatega

Selleks, et e-kaubanduse turgu korrastada ja vähendada tarbijate pettasaamise võimalusi, alustab Tarbijakaitseamet aprillist nende e-kauplejate veebiaadresside avalikustamist, kes ei täida seadusest tulenevaid nõudeid.

Tarbijakaitseamet tuletab kõikidele meelde, et e-kaupluse veebilehel peab olema järgmine info:

  • ettevõtte nimi, asukoht, e-posti aadress ja telefoninumber, kuhu probleemide puhul saab pöörduda;
  • selgelt välja toodud kauba tagastamise ja garantii tingimused;
  • kui kaua võtab aega kauba kohalejõudmine ja mis tingimustel toimub sobimatu kauba korral selle tagastamine;
  • kes on vastutav tagastamiskulude kandmise eest;
  • välismaiste e-poodide puhul - milliste riikide seadused kehtivad.

Lisaks eeltoodule tuletab Tarbijakaitseamet kõikidele  e-kauplejatele meelde kontrollida majandustegevuse registris oma registreeringut! E-kauplus peab olema registreeritud majandustegevuse registris (MTR-is) jaekauplejana. Registreerimisel tuleb määranguna märkida e-kaubandus ning aadressina e-kaupluse veebiaadress. Viimatinimetatud tingimustele tuleb eriti suurt rõhku pöörata, kuna paljudel veebikauplejatel on MTR-i registreering puudulik.

Mida tuleb internetis ostlemisel kindlasti silmas pidada?

  1. Enne kauba tellimist tutvu kindlasti tähelepanelikult tellimistingimustega.
  2. Tee selgeks, kas veebipood kuulub juriidilisele isikule. Seda saate teada, kui vaatate, kes on arve saaja – kas firma või eraisik.
  3. Eraisikult ostes peab ostja olema valmis selleks, et kaubale või teenusele ei kehti seadusest tulenev  kaitse  ega laiene tarbijate õigused. Nt ei kehti eraisikult ostetud toodetele kaheaastane pretensiooni esitamise õigus, samuti ei saa Tarbijakaitseamet sekkuda, kui peaks ilmnema mingisugune probleem kas toote kättesaamisel või toote endaga.
  4. Kui saadaolev info ei ole piisavalt ülevaatlik, esita oma küsimused otse klienditeenindajale. Võid paluda, et müüja annaks olulise suulise info (maksetingimused, kauba tagastamise võimalused, müügigarantii jms), mis Interneti-poe lehekülgedel puudub või tundub arusaamatu, Sulle kirjalikus vormis. See aitab lahendada hilisemaid võimalikke pretensioone.
  5. Kõige rohkem pööra tähelepanu sellele, kuidas ja millal peab kauba eest maksma ja millised lisakulud (posti- või teenustasud) võivad lisanduda.
  6. Interneti vahendusel sooritatud ostude puhul on soovitatav kõik ostuga seotud teave ning kirjavahetus (toote või teenuse kirjeldus, vormistatud tellimus, kaupleja kinnitus tellimuse kättesaamise kohta jms) välja printida ning alles hoida.
  7. Juhul, kui müügifirma soovib osa kauba hinnast ettemaksuna, peab see olema lepingutingimustes kirjas. Kui aga nõutakse kogu summa ettemaksuks, siis vaadake, kas ettemaks on tasakaalus kauba ootamise ajaga! Kui tarbijale pakutakse kaupade ja teenuste pikaajalise tarne- või teostamistähtaegade juures vaid 100% ettemaksu võimalust ja/või kui ettevõtja usaldusväärsus teie silmis on kaheldav, on mõistlik :
  • Otsida alternatiive, kus tarbija risk ei oleks tasakaalust väljas (N: tarbija risk 100% ja ettevõtja oma 0%);
  • Otsida võimalusi maksete teostamiseks deposiitarvete (kolmanda isiku) kaudu (N: kus raha kantakse ettevõtjale deposiitarvelt üle vaid juhul, kui kaup on tarbijale kätte toimetatud ja viimane seda kinnitab);
  • Maksta krediitkaardiga, kus ebaausa kaupleja otsa komistanuil on suurem võimalus ettemakstud summa panga abiga tagasi saada;
  • Enne lõpliku ostuotsuse tegemist otsida informatsiooni ettevõtja senise tarbijasuhetes kasutatava äripraktika kohta;
  • Eelistada kauplejaid, kes kasutavad lunaraha teenust, kus tasuda tuleb kullerile või postkontoris kauba kättesaamisel.
 
Tarbijakaitseamet

 

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255