23.12.2020 Kolmapäev

Digiteenuste kasutamine muutub ettevõtjatele mugavamaks

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ja Riigi Infosüsteemi Ameti (RIA) koostöös valmis analüüs, kuidas lihtsustada ettevõtjate suhtlust riigiga ja arendada välja ettevõtja elukaarepõhiseid sündmusteenuseid riigiportaalis eesti.ee.

Töö valmimisse panustasid mitmed avaliku sektori asutused ning ettevõtjad erinevatelt tegevusaladelt.
Töö valmimisse panustasid mitmed avaliku sektori asutused ning ettevõtjad erinevatelt tegevusaladelt. Foto: pixabay

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas tõdes, et praegu puudub ettevõtjatel ühtne ja terviklik ülevaade riigis pakutavatest avalikest teenustest, mistõttu kulub neil palju aega info otsimisele. „Selleks, et ettevõtja saaks keskenduda oma põhitegevusele, on oluline, et ta saaks kõigist teenustest hõlpsasti ülevaate ja seeläbi hinnata nii oma võimalusi kui ka tekkivaid kohustusi. Eriti oluline on saada infot just oma ettevõtte eluetapist ja olukorrast lähtuvalt,“ märkis Aas.

Valminud analüüsis vaadeldi nii seda, kuidas koondada teenuseid sujuvateks, mugavateks ja lihtsateks ärisündmuste (nt ettevõtte asutamine, finantseerimine, eksportimine) põhisteks teenusteks kui ka võimalusi, mida uued tehnoloogiad (sh masinõppe kasutamine) selleks pakuvad.

Oleme riigis võtnud strateegilise sihi, et arendada välja „nähtamatud“ ja asutuste ülesed sündmuspõhised teenused, täna hommikul kiitsime ka valitsuses 2021. aasta arendusplaani heaks. Kui kodanike elusündmuste osas on juba esimesed sammud astutud, siis nüüd on aeg tähelepanu pöörata ka ettevõtjatele,

rääkis Aas. 

RIA peadirektori asetäitja riigi infosüsteemi alal Margus Armi sõnul sobib uute teenuste ja võimaluste ülesehitamise platvormiks hästi riigiportaal eesti.ee. „Eesti.ee koondab juba praegu erinevat avaliku sektori infot ning sellega seoses on käimas teisigi põnevaid arendusi, mida ühendades saame luua tehnoloogiliselt võimeka ja usaldusväärse suhtluskanali teenuseosutajate ning -saajate vahel,“ ütles Arm.

Arm rõhutas, et visiooni õnnestumiseks on võtmetähtsusega edasine koostöö ettevõtjatele teenuseid osutavate asutuste vahel. „Teenuste osutamise eest vastutavad jätkuvalt asutused ise, kuid selleks, et tervikpilt ettevõtjate jaoks kokku koondada, on oluline nii sisuline koosmõtlemine kui ka tehnoloogiliste süsteemide koosvõime“, ütles Arm.

Töö valmimisse panustasid mitmed avaliku sektori asutused ning ettevõtjad erinevatelt tegevusaladelt. Valmisid visioon ja teekaart sellest, kuidas koondada ettevõtjatele suunatud info ja avalike teenuste ligipääs ühtsesse veebikeskkonda (eesti.ee ettevõtjale), et ettevõtjal oleks lihtne ja mugav riigiga suhelda ning leida kõik vajalik selleks ühest „aknast“.

Projekti käigus loodud teekaardile toetudes on järgmisteks sammudeks jätkuprojektide kokkupanemine seotud asutustega ning esimesi lahendusi ettevõtjate jaoks on eesti.ee ettevõtjale keskkonnas sammhaaval oodata juba alates järgmisest aastast.

Analüüsi viis läbi Nortal AS.

255x300

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!