15.05.2013 Kolmapäev

Riigikogu võttis vastu laevareisijate kahjude sundkindlustamise eelnõu

Riigikogu võttis vastu laevareisijate kahjude sundkindlustamise eelnõuRiigikogu võttis tänasel lõpphääletusel vastu seaduseelnõu, mis paneb rahvusvahelise reisijateveoga tegelevatele laevakompaniidele kohustuse sõlmida kindlustusleping reisijate surma, isikukahju ja pagasi kahjustumise või kaotsimineku puhuks.

Riigikogu võttis tänasel lõpphääletusel vastu seaduseelnõu, mis paneb rahvusvahelise reisijateveoga tegelevatele laevakompaniidele kohustuse sõlmida kindlustusleping reisijate surma, isikukahju ja pagasi kahjustumise või kaotsimineku puhuks.

Seaduse vastuvõtmise poolt hääletas 78 Riigikogu liiget, vastu ega erapooletuid ei olnud.

Eelnõu teine eesmärk on anda merereisijate kaebuste läbivaatamise õigus ja kohustus Tarbijakaitseametile. Sellega luuakse seaduslik alus merereisijate kaebuste menetlemiseks Euroopa Liidu (EL) määruse võimaliku rikkumise puhul ning antakse reisijatele õigus kaitsta senisest tõhusamalt oma õigusi, võimaldades neil pöörduda Tarbijakaitseameti kui pädeva asutuse poole.

Heakskiidetud eelnõuga täiendatakse kaubandusliku meresõidu seadust mere-reisijaveolepingu kindlustuse regulatsiooniga, muudatused tulenevad EL-i määrusest, mille on heaks kiitnud nii Europarlament kui ka liikmesriikide valitsused EL-i nõukogu kaudu.

Määruse alusel on lisaks kindlustusandja poliisile nõutav ka riigi pädeva asutuse tunnistus selle kehtivuse kohta. Eelnõu kohaselt hakkab neid tõendeid laevadele väljastama veeteede amet. Eelnõu mõjutab rahvusvaheliste reisijavedudega tegelevaid ettevõtteid ehk AS-i Tallink Group ja Lindaliini AS-i.

Kaetava kahju piirmäär oleks Euroopa Liidu (EL) määruse järgi 250 000 Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) arvestusühikut ehk SDR-i. Üks SDR maksis täna 1,1535 eurot. Tegemist oleks juhtumipõhise kahjuga ja kindlustuspoliisi olemasolu oleks kohustuslik laevale, millega veetakse rohkem kui 12 reisijat.

Samuti on seadusemuudatusega kavas kehtestada vedaja vastutuse piirmäär võimaliku sõjalise riski puhul. Vedaja vastutuse määramisel konkreetsel juhtumil on kavas võtta aluseks piirmäär 250 000 SDR-i reisija kohta või 340 miljonit SDR-i laeva kohta sõltuvalt sellest, kumb summa on väiksem.

Riigisisestele vedudele vastavat regulatsiooni ei ole kehtestatud. Suurematel riigisisestel liinidel on vedajaga sõlmitud lepingutes juba praegu sees kohustus sõlmida kindlustuslepingud, mis tagavad sõitjatele, kolmandatele isikutele, pagasile, sõidukitele ja kaubale tekitatud kahjude hüvitamise.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255