17.05.2013 Reede

Riigikogu komisjon toetas lennureisijate õigusi toetavat EL-i määrust

Riigikogu komisjon toetas lennureisijate õigusi toetavat EL-i määrustRiigikogu Euroopa Liidu (EL) asjade komisjon otsustas toetada kavandatavat EL-i määrust, mis määraks ära üksiktingimused, kuidas lennukompanii peaks kompenseerima lennureisijate kahjusid lendude hilinemise puhul.

Riigikogu Euroopa Liidu (EL) asjade komisjon otsustas toetada kavandatavat EL-i määrust, mis määraks ära üksiktingimused, kuidas lennukompanii peaks kompenseerima lennureisijate kahjusid lendude hilinemise puhul.

Määrus vajab jõustumiseks nii europarlamendi kui ka liikmesriikide ministritest koosneva EL-i nõukogu heakskiitu. Riikide seadustesse pole seda vaja üle võtta, sest määrus rakendub kogu EL-is otse.

Eesti valitsus andis oma põhimõttelise toetuse määrusele mai alguses.

"Sageli juhtub, et lennuettevõtjad ei suuda tagada reisijate õigusi lennureisist mahajätmise, lendude tühistamise või pikaajalise hilinemise ja pagasi käitlemise häirete korral. Kõnealuste määruste eesmärk on tagada, et lennuettevõtjad lennureisijaid reisikatkestuste korral igakülgselt kaitseksid ja et nad reisijat õigeaegselt informeeriksid," ütles Riigikogu EL-i asjade komisjoni esimees Arto Aas.

Tehtavad muudatused lennureisija õiguste osas näevad muu hulgas ette hüvitise lennu pikaajalise hilinemise korral, õiguse muuta lennuteekonda ja õiguse hoolitsusele jätkulennust mahajäämise korral, kui eelmine lend hilineb.

Ka nähakse ette, et edasi-tagasipileti ostnud reisijat ei või jätta maha tagasi reisi alguspunkti suunduvalt lennult põhjendusega, et ta ei kasutanud väljalennuks ostetud piletit. Lennureisi katkestamise korral peavad lennuettevõtjad pakkuma reisijatele abi, näiteks sööki, suupisteid, helistamisvõimalust ja hotellimajutust.

Kui lennuettevõtja teatab lennuplaani muutmisest vähem kui kaks nädalat enne algselt kavandatud väljumisaega, peab ettevõtja pakkuma teekonna muutmise ja tagasimakse võimalust ning maksma sõltuvalt lennu pikkusest kuni 600 euro suuruse kindlasummalise hüvitise ühe reisija kohta ja teavitama reisijaid ennetavalt nende õigustest.

Aasa sõnul toetab Eesti Euroopa Komisjoni eesmärki tugevdada tarbijate positsiooni ja peab oluliseks, et tarbijatele oleks kättesaadav teave lennureisijate õiguste ja kaebuste esitamise võimaluste kohta ning et teave võimalikest muutustest reisiplaanides oleks edastatud varakult.

Eesti toetab ka ettepanekuid, millega võetakse arvesse ettevõtjate kohustustest tekkivat finantskoormust lennutranspordisektorile ja tagatakse lennuettevõtjate tegutsemine ühtlustatud tingimustel liberaliseeritud turul.

Eelnõu sisaldab meetmeid, mille eesmärk on arvestada üksikasjalikumalt lennuettevõtjate finantssuutlikkusega, et vähendada nende jaoks muudetavate määruse kõige kulukamaid aspekte. Lennureisijal tekiks määruse jõustumise järel õigus hüvitise saamiseks EL-i piires toimuva lennureisi hilinemisel alles pärast viie tunni möödumist.

Kolmandatesse riikidesse suunduvate või sealt saabuvate lennureiside puhul hakkab hüvitise saamiseks nõutava ajavahemiku pikkus sõltuma asjaomase lennureisi pikkusest. Kui lend hilineb või tühistatakse erakorraliste asjaolude tõttu, võib lennuettevõtja piirata reisija majutusõigust kolmele ööle.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255