19.11.2019 Teisipäev

Veebipoe head kaubanduskavad

Kaupade ja teenuste kirjeldus on soovitatav koostada nii põhjalik kui võimalik, sest sel juhul saab kaupleja ennetada seda, et tarbija pettub toote omadustes või jätab infopuuduse tõttu ostu sooritamata.
Kristina Tammaru, Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse juhataja
Kristina Tammaru, Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse juhataja Foto: erakogu

Eestis on üle 5000 e-poe ning Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (edspidi TTJA) võttis sel suvel luubi alla neist 500. Ühelt poolt soovis TTJA saada ülevaate Eesti e-kaubanduse turust, teisalt näha, kui korrektselt on e-poed oma tingimustes kajastanud seadusest tulenevaid nõudeid. Selgus, et kaheksal protsendil kõikidest kontrollitud e-kauplustest ei olnud ühtegi puudust.

Ettevõtjate nõustamiseks oleme välja toonud peamised pidepunktid, mille alusel on e-poodidel hea üle vaadata seni avaldatud teave. Samuti on need abiks alles alustavale e-poodnikule.

Millist teavet peab e-pood tarbijale enda kohta avaldama?

Võlaõigusseadus annab ammendava loetelu sellest, millises ulatuses peab kaupleja end e-poe kasutajale tutvustama.

Nõutud on, et tarbijale oleks avaldatud:
  • ettevõtte ärinimi;
  • aadress;
  • telefoninumber ning e-posti aadress;
  • registrikood ja käibemaksukohustuslase number.
Ei ole piisav, kui e-pood avaldab endaga ühenduse võtmiseks n-ö veebivormi, kuhu tarbija saab sisestada päringu. Selline vorm võib hõlbustada tarbijaga suhtlemist, kuid ei tohi asendada eelloetletud andmete avaldamist.

Millises ulatuses tuleb tutvustada veebilehel müüdavaid kaupu?

Täismahus artiklit saate lugeda Raamatupidamisuudiste värskest numbrist (nr 7, 2019). Kui te ei ole veel jõudnud tellida ajakirja Raamatupidamisuudised, saate seda teha siit.