17.06.2020 Kolmapäev

Kodukontor – maksualased juhised

Paljud töötajad, kelle töö iseloom seda võimaldab, tegutsevad praegusel ajal kodukontoris. Sellise töö ajutise sisseseadmisega võivad tekkida ühekordsed suuremad kulud, samuti võivad kasvada töötaja püsikulud.

Andres Kalm, vandeadvokaat, Advokaadibüroo TGS Baltic
Andres Kalm, vandeadvokaat, Advokaadibüroo TGS Baltic Foto: erakogu

Olemuslikult on sellised kulud seotud tööandja ettevõtlusega. See on tõstatanud küsimusi, kas ja mil viisil tuleks taolisi kulusid kanda ja kompenseerida ning millised on sellega seotud maksuaspektid. Töö kodukontoris võib lisaks tekitada maksuriske, mille peale esmapilgul ehk ei tulekski.

Kaugtöö – kes kannab kulud?

Töölepingu seaduse järgi võivad pooled leppida kokku igapäevase töö tegemises väljaspool tööandja ettevõtet ning sel juhul on tegemist kaugtööga. Töötaja varustamine töövahenditega jääb ka kaugtöö korral tööandja kohustuseks ning kodukontor ei ole selles osas erand.

Töölepingu seadusest tuleneb, et töötaja võib tööandjalt nõuda tööga seotud kulude hüvitamist ning teda ei saa kohustada...

Juurdepääs käesolevale materjalile on majandusajakirja Raamatupidamisuudised tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes