04.05.2015 Esmaspäev

Tartu maantee ehitamine neljarealiseks on põhjendatud Mäoni

Tallinna-Tartu maantee ehitamine neljarajaliseks on põhjendatud kuni Mäoni; siiski ei peaks Kose-Mäo lõik olema sama kallis kui eelnenud Aruvalla-Kose tee, ütles mai lõpus ametist lahkuv maanteeameti peadirektor Aivo Adamson intervjuus väljaandele Eesti Päevaleht.

Tallinna-Tartu maantee ehitamine neljarajaliseks on põhjendatud kuni Mäoni.
Tallinna-Tartu maantee ehitamine neljarajaliseks on põhjendatud kuni Mäoni. Foto: PM

"Alguses olin selle [Tallinna-Tartu maantee] Mäoni neljarajaliseks ehitamise vastu, aga nüüd, vaadates liiklusõnnetuste hulka ja kahe linna vahelist tihedat suhtlust, pean 2+2 maanteed põhjendatuks kuni Mäoni," rääkis Adamson lehele.

Samas märkis ta, et Kose-Mäo lõik ei peaks olema sama kallis kui eelnenud lõik. "Kui minus räägib praktik, siis ütlen, et Aruvalla-Kose teed ei ole mõtet samamoodi edasi ehitada. Kose-Mäo lõik ei peaks olema sama kallis ja uhke nagu eelnev lõik. Selliseid teid peaks rajama piirkondadesse, kus liigub vähemalt 12 000 autot ööpäevas," tõdes Adamson.

Tallinna-Tartu maantee Aruvalla-Kose neljarealine maantelõik avati 2013. aasta novembris ning selle maksumus oli 54,2 miljonit eurot, millest 85 protsenti tuli Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondi vahenditest. Kokku on 13,3-kilomeetrisel teelõigul kolm eritasandilist ristmikku ning kaks eritasandilist ristet.

Varem on neljarealise maantee pikendamise kohta märgitud, et selle jätkamist Kosest edasi raskendab asjaolu, et see nõuab edasiminekut mööda uut trassi, mis läbib ka soid.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255