17.10.2017 Teisipäev

SEB pangas saab teisipäevast taotleda Smart-ID-d

Alates teisipäevast saab Smart-ID-d taotleda SEB Panga kontorites, mis tähendab, et seda digitaalset isikutuvastamisvahendit väljastavad kaks suurimat panka – SEB Pank ja Swedbank, mis plaanivad Smart-ID-sid lähiajal väljastama hakata ka Läti ja Leedu kontorites.

"Smart-ID taotlemine pangakontoris on oluline ennekõike neile, kes mingil põhjusel ei saa või ei taha Smart-ID-d taotleda ID-kaardi või Mobiil-ID-ga. Samas näiteks Lätis ja Leedus on ID-kaardi elektrooniline kasutamine nii vähe levinud, et seal saab pangakontoris taotlemine olema määrav võimalus Smart-ID saamiseks," ütles Smart ID loonud SK ID Solutionsi lisateenuste ärijuhi Liisa Lukin pressiteate vahendusel.

"Oluline on ka, et nii laialdane Smart-ID väljastus pangakontorites võimaldab elektroonilist kasutamist täiesti uuele sihtrühmale, kes enne ei ole saanud e-teenuseid kasutada. Seepärast on väga hea, et Smart-ID väljastamine pangaesindustes on levimas," rääkis Lukin.

"SEB eesmärk on toetada oma kliente uute autentimisvahendite kasutusele võtmisel. Smart-ID väljastus SEB pangakontorites tugevdab meie võimet korraldada oma klientide jaoks sujuvamat üleminekut koodikaartidelt uue põlvkonna autentimisvahenditele," rääkis SEB äriarenduse divisjoni segmendijuht Triin Raudsepp.

"Kuigi koodikaardid veel päriselt meie elust ei kao, piiratakse juba alates 2018. aastast oluliselt nende kasutamist internetipangas. Piltlikult palume me juba praegu oma klientidel kontrollida, kas neil on internetipanga kasutamiseks vaid üks võti, näiteks koodikaart, ja kui see on nii, oleks hea teha endale varuvõti, näiteks Smart-ID," lisas Raudsepp.

Smart-ID taotlemiseks tuleb külastada SEB Panga esindust, kus teenindaja tuvastab kliendi isiku ning juhendab Smart-ID konto loomisel. Taotledes Smart-ID-d pangakontoris peab klient avama oma nutiseadmes Smart-ID äpi, valima enda isiku tuvastamiseks SEB panga kaudu autentimise ja looma rakenduses PIN1 ja PIN2-koodid.

Seejärel kuvatakse telefonis registreerimiskood, mille pangatöötaja koos kliendi andmetega Smart-ID taotlusele lisab. Kui prinditud taotlus on allkirjastatud, tuvastab kaks pangatöötajat kliendi isiku tema isikut tõendava dokumendi alusel. Ülejäänud sammud, ehk kasutaja ja PIN-koodide kinnitamine, viiakse läbi kasutaja nutiseadmes.

Smart-ID kasutamiseks tuleb kas Google Playst või App Store'ist nutiseadmesse laadida Smart-ID rakendus ja tuvastada oma isiku elektrooniliselt, kasutades selleks Mobiil-ID-d või ID-kaarti või minnes pangakontorisse. Nii nagu ID-kaardi ja Mobiil-ID jaoks, on ka Smart-ID kasutamiseks vaja PIN1 ja PIN2-koode, mille kasutaja loob samas rakenduses.

Smart-ID abil saab kasutada mitmeid finants-, haridus-, telekommunikatsiooni-, energia- ja jaekaubandussektori e-teenuseid. Smart-ID kasutamine on tasuta.

SK ID Solutions on spetsialiseerunud rahvusvahelistele e-identiteedi lahendustele. Ettevõte on Eesti riigi partner sertifikaatide väljastamisel isikut tõendavatele dokumentidele. SK ID Solutions võimaldab erinevate riikide kodanikel e-teenustesse sisse logida ning elektroonilisi allkirju anda. Ettevõte teenindab enam kui 600 organisatsiooni, mille hulgas on nii finants-, tervishoiu- kui ka muud era- ja riigisektori e-teenused. SK ID Solutionsi teenustel on Baltikumis üle miljoni lõppkasutaja.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255