20.12.2012 Neljapäev

RIA leidis Tallinna uues piletimüügisüsteemis hulga puudusi

Tallinna linnatranspordi ühiskaardi projekt võib ootamatu turvanõude tõttu minna kavandatust kulukamaks, kuna riigi infosüsteemi amet (RIA) leidis uue piletimüügisüsteemi dokumentatsiooni uurides hulga puudusi, kirjutab Postimees.

"Süsteemis hoitakse kõrvuti isikustatud "ühiskaartide" andmeid koos geolokatsiooni andmetega," seisab RIA hinnangus. "Pole tõestatud, et isikute asukohaprivaatsust ei riivata."

Tallinn pole dokumendi kohaselt esitanud materjale, mis selgitaksid, kuidas toimub süsteemis geolokatsiooni andmete töötlemine, samuti pole kõrvaldanud kahtlust, et isikustamine toimub ebaturvaliselt. "Pole selge, kes ja mis asjaoludel saab teha isikuandmete ja geolokatsiooni andmeid sisaldavaid päringuid ning kuidas nende tegemine logitakse," seisab hinnangus.

Lisaks RIA-le tegeleb ühiskaardi piletimüügisüsteemi probleemistikuga Postimehe andmeil ka andmekaitse inspektsioon (AKI).

Tallinna transpordiameti projektijuht Tiit Laiksoo ütles lehele, et AKI nõudis neilt kinnitust, et süsteemis olevatele andmetele ei saa väljastpoolt ligi. "Väidetakse, et süsteemi on võimalik sisse häkkida ja saada teada, et kodanik tuleb näiteks igal hommikul Tammsaare teelt bussi peale ja sõidab kesklinna," sõnas Laiksoo.

Tema sõnul aga ei saa Tallinna linn üksiku sõitja andmetele süsteemis ka ise ligi. "Andmed kogunevad erafrmale Ühendatud Piletite AS. Meieni need ei jõua, vaid saame üldistatud info selle kohta, kuidas ühistranspordis sõitjatevood liiguvad," märkis ta.

Ühendatud Piletid tegevjuht Kristjan Konks rääkis, et Tallinnas kasutusele võetavas süsteemis pole midagi unikaalset – samalaadsed toimivad juba mõnda aega ka Riias ja Helsingis. "Meid ei huvita, kes konkreetselt kuhu sõidab," märkis ta, lisades et oluline on, et tekiks võimalus aru saada, kuhu ja mis ajal massid liiguvad.

Konks ütles, et neil on ühiskaardisüsteemi andmeturvalisuse kohta lahendused olemas ja teema läbi mõeldud. "Ootame praegu AKI lõplikku kooskõlastust. Selle saamisel tuleb vaadata, kas on vaja süsteemis midagi muuta."

Kas süsteem turvanõuete tõttu kallimaks läheb, ei soovinud Konks kommenteerida, sest hetkel pole veel selge, kas ja mida tuleb ümber teha.

Laiksoo leidis, et kuna probleem tuleb lahendada, tekivad sellega seoses ka kulud: "Kui näiteks pannakse krüptimisnõuded peale, võib süsteem minna kallimaks."

Eesti Päevaleht kirjutab kolmapäeval, et kuigi Tallinnas käivitub tasuta ühistransport vähem kui kahe nädala pärast, pole kolmveerand tallnlasi selleks vajalikku ühiskaarti veel taotlenud.

Tallinnas on kokku üle 418 000 sissekirjutusega elaniku, nendest sõidukaardi on ostnud umbes 100 000 tallinlast.

Sõidukaartide eest vastutava Ühendatud Piletite AS-i tegvjuht Kristjan Konks ütles lehele, et ta ei usu, et viimastel nädalatel suurt tunglemist kaardi ostmisel tekiks, kuna neid müüakse enam kui 150 müügipunktis.

Tallinna toimetus, +372 610 8821, See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Baltic News Service
Отображать как:  сообщение редактору

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255