04.12.2020 Reede

Meedikud: kaugvastuvõttu ei tasu karta

Kaugvastuvõtte tegevad tervishoiutöötajad on hädas – inimesed kardavad vööralt numbrilt tulevaid kõnesid ja jäävad ilma kokkulepitud konsultatsioonist, mis on aga oluline ravi järjepidevuse seisukohast.

Inimesed kardavad vööralt numbrilt tulevaid kõnesid ja jäävad ilma kokkulepitud konsultatsioonist.
Inimesed kardavad vööralt numbrilt tulevaid kõnesid ja jäävad ilma kokkulepitud konsultatsioonist. Foto: unsplash

On kurb, kui patsient ei võta telefoni ja oluline vastuvõtuga seonduv info jääb edastamata. Meie palve inimestele on olla valmis, et haiglast helistatakse ja kõne võib olla teile tundmatult numbrilt. Kui inimene on kuskile vastuvõtule broneeritud, siis tuleks valmis olla, et temaga võetakse telefoni teel ühendust,

ütles Ida-Tallinna Keskhaigla klienditeenindusjuht Lea Karik.

„Oleme hädas sellega, et inimesed ei võta telefoni vastu ja nii pole ka võimalik konsultatsiooni aega kokku leppida.“

Alates kevadest on haigekassa võimaldanud teha ambulatoorses eriarstiabis kaugvastuvõtte, kogu perioodi vältel on teinud eriarstid ja õendustöötajad ja osaliselt ka tugispetsialistid: tegevusterapeudid, füsioterapeudid, logopeedid ja psühholoogid.

Kaugvastvõtt on ambulatoorne vastuvõtt, mis toimub vahetu kontaktita, kasutades turvalist info- ja kommunikatsioonitehnoloogia lahendust. Kaugvastuvõtu sobivuse konkreetse patsiendi terviseprobleemi käsitlemisel otsustab vastuvõttu läbiviiv tervishoiutöötaja. Patsient hoiab nii kokku aega ja vähendab ka võimalikku nakkusohtu.

„Tervishoiutöötaja otsustab patsiendi terviseandmete alusel, kas on võimalik teha kaugvastuvõttu või on vajalik kontaktvastuvõtt,“ selgitas Karik, lisades, et inimesega võetakse eelnevalt ühendust ja lepitakse kokku kaugvastuvõtu aeg.

Kaugvastuvõtu sujuvaks toimimiseks on vajalik ka kontaktandmete uuendamine. „Kellel on internetivõimalus, siis palume patsiendiportaalis I-patsient oma kontaktandmed üle vaadata, et kõik oleks õige: telefoninumber, e-maili aadress,“ rääkis Karik, lisades, et ka meeldetuletus SMS-i jaoks on vaja anda nõusolek.

„Kui nõusolekut ei ole, siis me seda meeldetuletust saata ei saa. Tasub lugeda tähelepanelikult ka SMS-i sisu: kas kutsutakse kohale või tuleb oodata kokkulepitud viisil ühendust. On oluline, et inimene ei tuleks kohale, kui tegelikult toimub kaugvastuvõtt. Kaugvastuvõtt lepitakse alati ette kokku – kas eelmisel vastuvõtul või telefoni teel – ja tehakse kokkuleppel inimesega,“ rääkis Karik.

Juuli keskelt novembri keskpaigani on Ida-Tallinna Keskhaigla teinud üle 11 000 kaugvastuvõtu, mis on 8,7 protsenti kõigist ambulatoorsetest vastuvõttudest. Eriarstide kõigist ambulatoorsetest vastuvõttudest moodustasid sel perioodil kaugvastuvõtud 79 protsenti, enim on kaugvastuvõtte teostatatud endokrinoloogia erialal 57,8 protsendiga, õe kaugvastuvõtte on enim tehtud günekoloogia erialal 93,9 protsendiga.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference