„Muudatus puudutab neid, kes kasutavad haigekassa hüvitatavaid meditsiiniseadmeid: glükomeetri testribad, insuliinipumbad ja nende tarvikud, stoomihooldusvahendid jms.,“ selgitas haigekassa juhatuse liige Mari Mathiesen.
„Kõigil, kellel on kehtiv paberil meditsiiniseadme kaart juba olemas, muutub see oktoobrist automaatselt digitaalseks. Kui meditsiiniseade määratakse esmakordselt, koostab uue kaardi patsiendi raviarst või koostatakse digitaalne kaart arsti saatekirja alusel haigekassa piirkondliku osakonna klienditeeninduses. Seejärel saab minna apteeki ja vajaliku seadme isikut tõendava dokumendi alusel välja osta.
Kui meditsiiniseadet ostetakse kellelegi teisele, on vajalik teada patsiendi isikukoodi ja esitada enda isikut tõendavat dokument,“ lisas Mathiesen.
Kui apteegis siiski selgub, et meditsiiniseadmeid ei saa uue digitaalse kaardiga välja osta samas koguses kui varem paberkaardiga, tuleb paberkaardi või arsti saatekirja olemasolul pöörduda haigekassa poole, kes viib paberkaardi andmed vastavusse digikaardi omadega. Paberkaardi või arsti saatekirja puudumisel soovitame pöörduda oma raviarsti poole.
Oma digitaalse meditsiiniseadme kaardi kohta saab infot riigiportaalist eesti.ee, samuti haigekassa kodulehelt ja infotelefonilt 16 363 või oma raviarstilt.